Việc làm Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)

Cập nhật 16/09/2024 22:43
Tìm thấy 5 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu
Costing Manager
Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)
34 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 07/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 06/09/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Đồng Nai

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Job Summary:

• Responsible for calculating the reasonable and timely product cost of manufacturing. Control the budget, effectively manage the production consumption across all product lines at the NETCO factory.

• Support the Board of Directors and factory departments in making cost-related decisions. Control assets, inventory, and ensure the correct process for stock in, stock out, and inventory counting according to regulations.

• Set up and operate an effective costing accounting system in line with the group's general standards.

Job Responsibilities:

• Construct and design a rational product costing system. Ensure that the product cost accurately reflects the actual production costs, with direct costs recorded precisely, and common costs allocated reasonably; complete the cost accounting on time.

• Develop a transparent and clear reporting and analysis system on actual cost performance, with a focus on providing information tailored to the needs of each stakeholder, in order to support cost control and operational improvement efforts at the factory.

• Lead the annual cost planning and budgeting process for the factory in a timely and quality manner, clearly outlining the actions required to achieve the budget targets; closely monitor and promptly highlight to the management team any risks, inefficiencies in spending, as well as propose opportunities to improve production costs.

• Provide guidance and issue accounting policies on all warehouse transactions (input and output of raw materials, packaging, semi-finished goods, finished products, technical supplies, etc.), verify and ensure that all warehouse transactions are properly recorded, with complete supporting documentation in compliance with corporate and legal requirements. Organize periodic physical inventory counts of goods in accordance with inventory policies.

• Manage the factory's fixed assets from acquisition to utilization: witness asset creation, disposal, and transfers, timely record all transactions, and conduct periodic (annual) physical inventory of assets, investigate and recommend solutions for any missing or underperforming assets.

• Effectively operate the Costing, Fixed Assets, and Operations Performance Management modules, ensure data transparency, investigate and address any discrepancies between sub-ledgers and the general ledger in a timely manner.

• Monitor and optimize the handling of SMOS (Slow Moving/Obsolete Stock) in accordance with approval and legal/tax regulations.

• Guide the factory departments to understand and comply with accounting policies and procedures (e.g. payment process, fixed asset investment, SMOS handling, periodic inventory).

• Ensure timely and compliant reporting to tax authorities, auditors, and the parent company, and provide reasonable explanations.

• Train, coach, and develop the team.

Yêu Cầu Công Việc

• Over 6 years of experience in the Accounting - Finance field; 3-5 years of experience in equivalent positions and scales; experience working at MNC/foreign organizations is preferred.

• Understand the principles of cost management.

• Possess communication, persuasion, and motivational skills to get other departments/teams to align with the set objectives.

Skills:

• Accounting systems knowledge (Oracle, SAP - preferred)

• Accounting standards knowledge: VAS & IFRS

• MS Office

Competency:

• Cost accounting and management

• Business planning

• Management reporting and analysis

• Risk management and internal control

• Accounting information systems

Địa điểm làm việc

Đồng Nai
KCN Lộc An, Long Thành, Đồng Nai

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo
Công ty TNHH Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu
Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS) Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
S26-28, Đường số 1, Him Lam, P. Tân Hưng, Q.7, TP.HCM

Công ty TNHH Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu là một trong những công ty vận tải container và logistic hàng đầu VN.

Với đội ngũ nhân viên năng động và sáng tạo, GLS đã từng bước phát triễn vững chắc và đã mở rộng dịch vụ đến vận tải đường biển, đường bộ, đường không, vận tải đa phương thức để tiến tới một dịch vụ Logistic toàn diện.

Công ty TNHH Dịch vụ Tiếp Vận Toàn Cầu (GLS) khởi đầu là đại lý cho các hãng tàu vận tải biển khu vực và NVOCC từ năm 2007.

Với đội ngũ nhân viên năng động và sáng tạo, GLS đã từng bước phát triển vững chắc và đã mở rộng dịch vụ đến vận tải đường biển, đường bộ, đường không, vận tải đa phương thức để tiến tới một dịch vụ Logistic toàn diện.

Từ năm 2013, GLS phát triển mảng vận tải biển nội địa và thành lập Công ty Cổ phần Vận tải biển GLS (GLSS)

Với hệ thống chi nhánh bao phủ khắp các thành phố, sân bay, cảng biển lớn ở Việt Nam, kết hợp với một nguồn nhân lực được đào tạo bài bản và nhiều kinh nghiệm. GLS đang trở nên lớn mạnh với sự tin tưởng và hỗ trợ từ phía khách hàng trong nước và quốc tế.     

Những nghề phổ biến tại Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)

Bạn làm việc tại Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty  Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)

Công ty Dịch vụ tiếp vận Toàn Cầu (GLS)

Click để đánh giá