Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role will oversee and drive operational excellence and commercial performance for Thai Kien CPG (Highlands Coffee CPG products) within the South region in both GT (70%) and MT (30%) channels. This role is responsible to ensure that operational processes are optimized to meet business objectives, enhance customer satisfaction, and support strategic growth.
KEY ACCOUNTABILITIES:
- Responsible for monthly/ quarterly/ yearly planning of distribution, merchandising and hygiene, primary sales – secondary sales for whole area and sales forecast. In charge of both MT and GT channels.
- Deploy monthly/quarterly secondary sales targets, sales fundamentals (number of outlets, calls, successful calls, sold-in SKUs, brand distribution, merchandising and market hygiene control); programs (trade promotion, consumer promotion, support activities)
- Accountable for all operations to be successful with in approved budgets: % NDP TTS, % NDP subsidies, TM TTS, % overhead budget in assigned area.
- Accountable for sales fundamentals, sales targets and other KPIs to be achieved daily, weekly, monthly and quarterly in assigned area.
- Accountable for effective execution of ASMPQ (Availability, Space, Merchandising, Price, Quality) on field.
- Responsible for building and maintaining good relationship with KA customers.
- Reviewing customer profile to understand well Customer insight / needs.
- Accountable for daily/weekly/monthly sending reports accurately and timely.
- Responsible for information collection and report on competitors' activities and customer complain timely.
- Responsible for professional development and career planning for all staff to maintain the continuity and meet the business growth.
Yêu Cầu Công Việc
JOB SPECIFICATIONS
- Vietnamese only.
- Education/ Training Qualifications: University degree in relevant field
Experience:
- Proven experience in big-international FMCG companies (the beverage industry is preferred).
- At least 8 years of proven working experience in similar position as Manager level, in charge of both GT and MT channels.
- Vietnamese prefer, fluent English
Work-related skills:
- Strong Analytical and planning skills
- Strong Organizational and Leadership skills.
- Knowledge of Distribution and Selling Skills.
- Knowledge of MT, KA, Distributors, and FMCG Route to market.
- Customer and sales data management.
- Dynamic public presentation and problem solving.
- Sales Ethics and knowledge of the legal aspect and the rules of competition.
Soft skills:
- Advanced in presentation and negotiation skills
- Advanced in communication skills
- Good priority setting and problem-solving skills
- Good planning/following up skills
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 40 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Hồ Tiêu Việt thành lập năm 2012, chuyên bán buôn nông lâm sản trừ gỗ tre nứa và động vật sống
Lớn lên ở Tây Nguyên, thủ đô của hạt tiêu Việt Nam, tôi hiểu sâu sắc cuộc sống vất vả nhưng đầy ý nghĩa của người nông dân. Những chiếc cuốc cày han gỉ do mưa dầm hàng ngày, da sạm đen do nắng nóng và những cây tiêu chín nhờ khí hậu, thổ nhưỡng thuận lợi.
Từ nhỏ tôi đã ấp ủ ước mơ phát triển nông nghiệp bền vững. Tôi muốn thấy những người nông dân thành công. Họ là chú, dì, hàng xóm và bạn bè của tôi và tôi muốn họ tiếp tục lối sống của mình mà không phải lo lắng về tương lai. Hai loại cây trồng lớn nhất giúp duy trì cộng đồng nơi tôi lớn lên là cà phê và hạt tiêu. Tôi đã chọn hạt tiêu.