About Enlab Software
At Enlab Software, we lead the way in delivering top-notch US standard solutions with a focus on sustainability, productivity, and efficiency for clients worldwide. We're looking for professionals who are proactive in seizing opportunities, embracing growth, and doing the right thing right.
Our Values:
- Excellence: Never settle for good enough, because good enough never is.
- Progress: Always be learning, improving, and looking for ways to bring about growth.
- Integrity: Keep reputation in mind first and last in every action, interaction, and decision.
- Collaboration: Connect, communicate and understand to bring out the best in our team.
With a team of talented individuals, we are dedicated to delivering cutting-edge solutions to our global clients. Embracing change is an integral part of our DNA, and we firmly believe that it adds excitement and growth to our journey. The job description will give you the flavor of the type of things you'll be working on when you start, but this will likely evolve.
Overview
As a QA Engineer at Enlab Software, you will play a critical role in ensuring the delivery of high-quality software products. By collaborating closely with development teams, you will design, implement, and execute test plans to identify and resolve defects throughout the software development lifecycle. Your work will directly contribute to the overall success of our projects by maintaining rigorous quality standards and optimizing development processes.
Why you’ll love this position
- Directly communicate with clients to understand and analyze requirements.
- Develop and execute comprehensive well-structured test plans and test cases, including manual and basic automation.
- Prioritize and plan testing activities.
- Identify, document, and track software defects, providing clear and concise defect reports to development teams for resolution.
- Effectively communicate testing progress, results, and risks to project stakeholders and management.
- Work with cross-functional teams to ensure quality throughout the software development lifecycle.
- Identify areas for process and quality improvements and contribute to enhancing the overall QA processes within the organization.
What do we expect
- Background in Software Engineering, Information Management System or a related field.
- Minimum of 2 years of experience in software quality assurance.
- Experience with Javascript for Postman API testing script.
- Strong understanding of software QA methodologies, tools, and processes.
- Hands-on experience with automated testing tools is a plus.
- Outstanding written and verbal communication skills in English.
- Excellent problem-solving abilities, planning & organizing, and attention to detail.
- Be open to receiving constructive feedback and turning it into process improvements.
What do we offer
- Competitive income packages and comprehensive benefits that are designed to meet your financial needs and provide stability for you.
- 13th salary fixed and OT compensation.
- All benefits by Vietnam's Labor Law with full salary for social insurance and quality annual health check.
- Year-end performance awards.
- Holiday present and bonus.
- 1 - 2 performance review annually.
- The opportunity to build meaningful products for international clients such as the US, Australia, European countries that have real-world impact and leverage your expertise.
- Flexible working hours - in the end, only the result that matters.
- A supportive work culture that our leadership team is accessible, supportive, and invested in your success.
- Provide a multitude of learning opportunities, such as training, mentoring, peer-to-peer program, and e-learning platforms such as Coursera Plus, Cloud Academy, Pluralsight; or requested courses/certificates based on demand.
- Support initiatives that promote employee well-being such as Enlab’s club: badminton, football, book, English; Meditation room, massage chair; Happy Friday with F&B; Team building 2N1D, Outing trip: 3N2D…
Thừa hưởng năng lực mạnh mẽ từ hơn 20 năm hoạt động tại Trung Quốc và các nước lớn trên thế giới như Mỹ, Nhật Bản – iTechwx được thành lập tại Việt Nam vào giữa cuối năm 2022 để tiếp nối sứ mệnh là một Contact Center và IT Services Center cho một trong những tập đoàn công nghệ hàng đầu thế giới - Microsoft. iTechwx hỗ trợ khách hàng toàn cầu với đa ngôn ngữ và đa phương tiện. iTechwx cung cấp các dịch vụ trung tâm liên lạc tập trung vào công nghệ, với các tiêu chuẩn hoạt động tiên tiến, các chương trình đào tạo chuyên biệt và cơ cấu quản lý sáng tạo.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2022.
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
- Mang đến cho khách hàng các công trình, dự án, sản phẩm dịch vụ tốt nhất với giá thành cạnh tranh nhất.
Review ITECHWX
Công việc rất hợp với những người người mới ra trường (IT)
Quản lý kém, không có lộ trình thăng tiến rõ ràng
Lương tốt, công việc rất hợp với người học IT