The Director of Revenue Management is responsible for the interpretation of business analytics into tactical strategy – provides focused expertise that will guide and direct the team through effective and measurable revenue management initiatives. The priority will be promote revenue growth generation among key customer segments and revenue centers, and supporting the company's brand positioning and image. S/he is responsible for data quality and analysis, providing gathered intelligence, and recommending revenue and e-commerce strategies to the Commercial Strategy team, as well as other corporate and ownership entities. In addition, the role ensures that inventory allocation and pricing parameters are positioned to support the overall revenue goals of the company, while assisting all stakeholders in maximizing profit.
YOUR DAY TO DAY:
- Design the revenue management strategy to maximize on all revenue opportunities;
- Responsible for driving commercial performance of the company;
- Responsible for the design of the segment pricing strategy;
- Analyze daily, weekly and monthly pick up reports and market trends from the different perspectives of market segment, source of business, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy;
- Review, monitor and control the production and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, Melia.com, hotel direct...) and market segments;
- Responsible for the design of a pricing strategy and room type supplement strategy that maximizes revenue from superior rooms and rooms with attribute. Monitor the performance of typologies, designing action plans for categories whose performance is not in line with expectations;
- Oversee and validate the group and event quotation process, ensuring that the operations team follow pricing instructions;
WHAT WE NEED FROM YOU:
- Bachelors or Master’s Degree in Hotel Management, Tourism or Economic Studies;
- 5+ years of experience in a similar role within the hospitality industry, preferably in a hotel chains and/ Golf / Theme park, etc…;
- A strong command of both written and spoken English is required; additional languages an asset;
- Highly computer literate with a high level command of Excel;
- Experience with: Ideas G3 RMS, Opera PMS, Channel Manager, GDS, CRS, Extranets;
- Strong analytical skills and attention to detail;
- Previous reservation experience highly preferred;
- Possessing the trait of being organized and multi-tasking;
- Ability to complete work within given deadlines;
- Maintain confidentiality of proprietary information and protect company assets.
WHAT IS IN IT FOR YOU:
- Salary is attractive and commensurate with competence;
- Other side benefits such as relocation allowance, healthcare insurance, meal allowance, home visit tickets, etc.;
- Special discounts for products and services belong to group ecosystem: Vinpearl, Vinmec, Vinhomes, Vinschool, VinFast etc.;
- Learning programs to promote growth and development so that you can perform at your full potential.
Được thành lập từ năm 1975 mạng lưới tập đoàn tuyển dụng JAC đã mở rộng ra 10 nước trong đó có 9 nước nằm ở Châu Á. Và được công nhận là công ty tuyển dụng quốc tế được thành lập lâu nhất ở khu vực Châu Á.
Chúng tôi là công ty tư vấn tuyển dụng quốc tế chuyên kết nối các công ty với nhân tài cấp cao trên khắp Châu Á, Hoa Kỳ và Châu Âu. Cách tiếp cận kinh doanh của chúng tôi được củng cố vững chắc bởi các giá trị cốt lõi, đề cao sự tự do, kỷ luật và công bằng trong việc cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ đặc biệt cho khách hàng của chúng tôi một cách nhanh chóng và chân thành.
Với văn hóa doanh nghiệp bắt nguồn từ khái niệm ' Tsunagu ', một thuật ngữ tiếng Nhật có nghĩa là vượt qua, liên kết hoặc tiếp tục, chúng tôi mong muốn xây dựng các kết nối chuyên nghiệp có ý nghĩa để hỗ trợ sự phát triển kinh tế, xã hội và cá nhân trên quy mô quốc tế.
Review JAC Recruitment Vietnam
Đây là một công ty tốt, ban quản lý luôn hỗ trợ và đồng nghiệp luôn sẵn sàng giúp đỡ.
Môi trường làm việc tuyệt vời, có cơ hội học hỏi và phát triển kỹ năng.
Văn hóa làm việc, sự non nớt, không có chế độ phúc lợi cho nhân viên. Không có sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống cũng như hỗ trợ quản lý.