Coordinate with Cargo Manager for overall managing on allocation, space allocated to agents (GCAs & Local), guidance on space utilization & flight load planning
Sales activities (both outdoor & indoor) to agents for cargo to fill up flights. Close working with Cargo Manager for proper Pricing scheme to ensure Revenue & Profit are achieved.
Monitor space availability ex hub for sales orientation.
Support Cargo Manager in market rate update/competition trend/feedback by customer in terms of pricing.
Support Manager to develop other products within team.
Working in close contact with the Customer Service team provides the first point of contact for clients.
The purpose of the department is to provide an excellent customer experience throughout all steps of a shipment, from pre-sale to after-sale.
Utilize fully all chances about the space as well as the rates to increase the volume/selling rate to make the highest revenue and profit.
Work with team and airlines principal for space from hub.
Ensures customers are: providing information on the status of a shipment, proactively advising customers in case of irregularities, and starting the tracing process;
Responsible for accurate invoicing by matching the bookings to the correct rates and conditions, and deal with customer rate disputes.
Take care of services to limit missing/damaged/delayed so that the freight arrives destination as scheduled
Respond all involved requirements to the customers in case of delay/missing/damaged/ no information …
Advise and Instruct the customers all regulations and requirements from Head Office to avoid the problems
Take care the key and new customer accounts and Often proactively interact with the customers
Making the weekly/monthly report as required.
Yêu Cầu Công Việc
Having 2-3 years of sales experience at coloader or forwarder (air cargo) companies.
Having knowledge of Cargo Industry, customer service processes, procedures & products, and booking tools;
Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade, Logistics, Supply Chain.
Prefer candidates who have knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo.
Fluent in English.
Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook).
Be willing to work overtime and follow the airline's work schedule.
Strong communication and customer focus.
Excellent organizational skills with the ability to prioritize and manage multiple tasks simultaneously.
Ability to work independently and as part of a team.
Số 2, đường số 13, Khu đô thị Vạn Phúc Tổ 5, Khu phố 5, Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh
CÔNG TY TNHH MAICO GROUP - Startup Công nghệ Slogan: Nền tảng thịnh vượng
Lĩnh vực hoạt động:
Dịch vụ bán và cho thuê căn hộ.
Pháp lý căn hộ
Phát triển công nghệ: Maico.vn
VĂN HÓA MCG
Giá trị cốt lõi: SỰ TỬ TẾ. Tất cả mọi thứ đều phải xoay quanh giá trị SỰ TỬ TẾ.
Lực lượng nhân sự:
Độ tuổi từ: 17 tuổi - 25 tuổi.
Chiến lược nhân sự:
MAICO GROUP tập trung tìm kiếm những con người "kỷ luật và tập trung", "kính nghiệp và hiệu quả" để hòa nhập với MCG. Song, nếu công ty cảm nhận được sự phù hợp của nhân sự về mặt văn hóa và mặt nghiệp vụ, thì công ty sẽ tạo điều kiện cho nhân sự đó được khai thác sâu hơn các vị trí công việc khác của công ty, đồng thời sâu sát và giúp nhân sự đó định hướng về lộ trình thăng tiến.
Tầm nhìn của MAICO GROUP:
Tin tưởng vào ước mơ trở thành công ty số 01 Việt Nam và vươn tầm thế giới về lĩnh vực môi giới bán và cho thuê bất động sản. Bằng cách thức xây dựng công nghệ ứng dụng riêng đặc thù cho ngành môi giới bất động sản, tăng hiệu suất hoạt động Sales gấp nhiều lần. MCG bắt nhịp với ngành bất động sản như một SME nhưng định hướng của MCG sẽ là một startup tạo ra giá trị đột phá bằng công nghệ riêng. MCG đang quy tụ đội ngũ anh em IT Sinh viên Part-time để làm ra sản phẩm công nghệ dành cho tối ưu vận hành nghiệp vụ đặc thù. MCG sẽ làm một startup về ngành Protech.
Sứ mệnh của MCG:
Đối với khách hàng: Tập thể MCG phấn đấu đưa giá trị "Tử tế" vào dịch vụ khách hàng, nhằm đưa dịch vụ môi giới trở thành một dịch vụ được mọi khách hàng TÔN TRỌNG và Hài Lòng. Tử tế trong việc cân bằng lợi ích giữa bên bán và bên mua, tử tế bằng quy chuẩn dịch vụ đẳng cấp được cải tiến và updates liên tục, tử tế bằng cách minh bạch rõ mọi quy trình, tử tế bằng tốc độ dịch vụ nhanh chóng, tử tế bằng nghiệp vụ tư vấn và hệ thống thông tin chính xác.