Role Description:
Excellent knowledge in beauty personal care brands internationally, tiktok trend, brand research.
Pinpoint customer/shopper trends and understand the advanced principles of category management.
Be responsible for driving and executing category strategies, analyzing market trends, and ensuring effective management of vendor relationships.
Optimize category product selections for sale/ revenue while maintaining the visual and aesthetic of the selections.
Lead cross-functional teams to identify new product opportunities and develop innovative solutions to drive business growth.
Lead the go to market strategy including producing, adapting content creation, benchmarking, sale plan
Negotiate on price, timeline, FOC, payment terms on all vendor/ brand/ supplier's orders.
Managing inventory, lead time, orders, custom, documentations, contracts, renewal, vendor communication... to make sure no bottle neck affecting the sale channel or planning
Report on performance/ key note takeaway, product life cycle management, briefing on market research,
Persuasive, sale- driven, goal-oriented, sell to the sellers, sell ideas to customers and stakeholdersBachelor's degree in Business Administration, Marketing or a related field
At least 4 years experience in similar role
A plus with experience in product management, category management, marketing or a related field
Demonstrated expertise in analyzing market trends, conducting competitive analysis, and identifying areas for growth
Excellent communication and interpersonal skills
Proven track record of leading cross-functional teams to achieve business goals
Strong project management and problem-solving skills, excel and analytic tools.
Fluent in both Vietnamese and English
Expert in the Beauty, Personal Care, Home Living, Lifestyle, Baby, Gift for Him industry is a plusAttractive income;
Yearly Performance Bonus;
PVI Healthcare Insurance;
12 annual leave per year;
Annual Salary Review;
Social Insurance (prescribed by state);
Lunch and snack sponsored by Company;
Parking - Monthly parking is covered by Company;
Other benefits: Company Activities (happy hour party, team building party, quarter party, company trip), ping pong at office, gift voucher...
Employee Discount Code (Up to 50%);
Thành lập ngày 30/12/2013, trụ sở chính tọa lạc tại 23 Đường Số 2, KP4, Tân Tạo A, Bình Tân, Hồ Chí Minh. Hiện nay, nhà máy sản xuất có diện tích 15.000 m2 với không gian làm việc rộng rãi, đầy đủ tiện nghi và cơ sở vật chất, đáp ứng đủ trang thiết bị, máy móc mới đáp ứng nhu cầu công việc.
Ngày 06/11/2014, Megahome chính thức ra mắt chi nhánh tại Hà Nội, đưa sản phẩm ra thị trường phía Bắc.
Kể từ tháng 12 năm 2017, Công ty đã xây dựng nhà máy sản xuất đầu tiên tại TP.Hồ Chí Minh với trang thiết bị tiên tiến, phương tiện vận tải được tăng cường, giúp nâng cao năng suất và chất lượng lao động lên một tầm cao mới.
Ngày 30/12/2022 đánh dấu sự kiện Megahome tròn 9 tuổi. Doanh nghiệp tự hào khi trở thành đối tác cao cấp của hàng loạt thương hiêu lớn trong nước như Big C, AEON Mall, Co.op Mart, Mega Market, Điện máy xanh, Emart, Lazada, Shopee... Nhận được sự tin tưởng của người tiêu dùng trong nước và hơn 1.500 Đại lý, Nhà Phân phối khắp cả nước.