Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
o Work as finance business partner to support non-finance business partners on financial reporting and analysis;
o Prepare management reports to review monthly/quarterly/yearly performance, perform variance analysis by comparing the actual performance results to target for the same period and analysing the variances; and propose key actions to get the results close to the target
o Plan and prepare management reports for Budget/Estimate, perform variance analysis by comparing the estimation to the actual performance results of last year for the same period and analysing the variances; and defend/justify the estimation proposals.
o Prepare business cases to do simulation/ sensitive analysis and track on how and why the actual outcome vary from the business cases.
• Assist Senior Finance Manager in finance control:
o Perform testing the operating effectiveness of relevant controls mainly focusing on controls over financial reporting framework and controls over supply chain operation.
o Making recommendations for risk mitigation and effectiveness improvement
• Participate in working with internal/external auditors within assigned scope of work
• Back up other positions in finance control teams (on a rotation basis for knowledge expansion and operation continuity)
• Participate in other related projects as and when needed
Yêu Cầu Công Việc
• Experience with ERP system
• Experience with FMCG environment/ audit firm is plus.
• Good business acumen
• Bachelor’s degree in Auditing / Finance
• English: good in 4 skills
• Interpersonal Skills: Has to be proactive and go beyond the call of duty, take accountability for business performance, has problem solving skills; Ability to operate effectively individually or within a team with minimum supervision and a positive attitude; Abilities to work with sensitive and confidential information.
• People Skills: have an ability to establish relationships with others, be approachable and likable inspiring trust in others
• Ability to manage stress and work in professional environment, including resilience, accountability and commitment with deadlines
Công ty TNHH Olam Việt Nam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000, thành lập nhà máy cà phê đầu tiên tại tỉnh Daknong. Kể từ đó, chúng tôi đã thiết lập sự hiện diện rộng rãi trên khắp các khu vực khác nhau của Việt Nam, bao gồm trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và các văn phòng khu vực tại các tỉnh Long An, Đồng Nai, Daklak, Lâm Đồng, Gia Lai và Bình Định, đồng thời mở rộng hoạt động tại các tỉnh các nước Đông Nam Á khác. Ngày nay, Olam là nhà xuất khẩu hạt điều, hạt tiêu và cà phê hòa tan lớn nhất tại Việt Nam, đầu tư 100 triệu đô la Mỹ vào một cơ sở sản xuất cà phê hòa tan hiện đại và điều hành bảy nhà máy lớn với 5.000 nhân viên trên khắp miền Trung và Nam Việt Nam. Chúng tôi cũng là nước xuất khẩu cà phê nhân lớn thứ ba và là người mua nhiều gạo của Việt Nam. Olam hiện cung cấp bông, sản phẩm gỗ, sản phẩm sữa và lúa mì vào Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ theo quy định của nhà nước BHXH, BHYT, BHTN.
- Bảo hiểm thân thể và người thân trong gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng tháng
- Teambuilding
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Olam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000
Mission
Mang sứ mệnh "Growing Responsibility" - phát triển có trách nhiệm, tập trung vào việc tăng trưởng bền vững trong các ngành nông nghiệp, thực phẩm và tài nguyên thiên nhiên. Công ty cam kết cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, bảo vệ và chăm sóc môi trường, cũng như đóng góp vào sự phát triển xã hội.