Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
A. SAP system operation and management
- Collaborate with clients to identify business requirements and develop SAP solutions to meet their needs.
- Design, configure and implement SAP modules and solutions, including SAP FICO, MM, SD, PP and/or other relevant modules.
- Participate in project meetings and give regular updates to project stakeholders.
- Perform testing (UAT/UNIT/REGRESSION) and training sessions.
- Collaborate with our global accounts, customers and other vendors/teams to set up their EDI solutions for operations.
- Develop, implement and maintain project plans, timelines and budgets.
- Ensure smooth and on-time completion of project deliverables within the decided scope and budget.
- Analyse business processes and identify areas for improvement.
- Provide technical support, training and troubleshooting to end-users for SAP.
- Manage and implement updates/upgrades in SAP system upon approval.
- Stay up to date with the latest SAP technologies, tools and best practices
B. Responsibilities on IT Support
- Manage workload of other members of MIS Team and provide support/direction in need.
- Reviews changes for audit compliance.
- Reviews deployment documentation, forms, work plans, back out plans, test scripts, test results and compliance reports.
- Ensures applications meet architectural standards.
- Performs deployment coordination with other services across Departments in the Company.
- Performs component deployment, verification and notification.
- Performs measures to ensure the availability, integrity, confidentiality and reliability of application deployments.
- Coordinates resolution of incidents with help-desk.
- Documents work plans and deployment baselines.
- Develop and enhance the working relationship with our Client and be an escalation point for queries or issues client may have around any aspect of service.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in Computer Science, Information Technology or a related field.
- 7+ years of experience in implementing and supporting SAP solutions.
- Strong knowledge of SAP FICO, MM, SD, PP, and other major modules.
- Gain project experience in SAP’s new S/4HANA and future solutions
- With particular experience to understand IT and Business risks related to SAP
- Experience with project management methodologies such as Agile or Waterfall.
- Interface knowledge with SAP and Non-SAP systems.
- Relevant certifications like SAP Certified Technology Associate and SAP Certified Development Associate.
- Exposure and hands-on in PP configuration, customizing and deployment.
- Aware of the latest SAP technologies, tools, and best practices.
- Excellent communication skills including ability to work with staff at all levels, ability to communicate clearly and succinctly (both verbal & written) on complex topics
- Demonstrate leadership and managerial skills, the ability to establish and maintain relationships with client leadership.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Flexible time
- Ngày nghỉ: Saturday & Sunday
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH phần mềm FPT là công ty thành viên thuộc Tập đoàn FPT. Được thành lập từ năm 1999, FPT Software hiện là công ty chuyên cung cấp các dịch vụ và giải pháp phần mềm cho các khách hàng quốc tế, với hơn 28000 nhân viên, hiện diện tại 27 quốc gia trên toàn cầu. Nhiều năm liền, FPT Software được bình chọn là Nhà Tuyển dụng được yêu thích nhất và nằm trong TOP các công ty có môi trường làm việc tốt nhất châu Á.
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
-
2012: Ra mắt Ban lãnh đạo mới của FPT Software
-
2008: FPT Software hoàn thành một bước của toàn cầu hoá, có mặt tại tất cả các thị trường dự kiến: Nhật, Singapore, châu Âu, Mỹ, Australia, Malaysia.
-
2007: Chi nhánh thứ 2 của FPT Software tại nước ngoài được thành lập
-
2006: FPT Software đạt tiêu chuẩn CMMi mức 5
-
2005: FPT Software tổ chức lễ khai trương chi nhánh tại TP Đà Nẵng.
-
2004: FPT Software tổ chức lễ khai trương chi nhánh tại TP HCM.
-
2002: FPT Software trở thành công ty đầu tiên tại Đông Nam Á đạt CMM-4
-
2001: FPT Software chuyển hướng sang thị trường Nhật.
-
2000: FPT Software ký hợp đồng OSDC (Trung tâm phát triển phần mềm cho khách hàng) đầu tiên với khách hàng Harvey Nash, tiền thân của G1
-
1999: Khai trương Trung tâm Phần mềm Chiến lược số 1 (FSU1)
-
1988: Thành lập công ty
Mission:
Trở thành một công ty được định hướng bởi những đổi mới công nghệ, cam kết mang lại sự hài lòng cao nhất cho khách hàng, đóng góp cho sự thịnh vượng của quốc gia và cung cấp cho nhân viên của mình môi trường làm việc thuận lợi nhất có thể, do đó tạo điều kiện cho họ phát huy hết khả năng của mình trong sự nghiệp chuyên môn cũng như tinh thần của họ.
Review FPT Software
Đăng tuyển junior khi vào phỏng vấn nói chỉ tuyển middle và senior, lương vẫn junior
Công ty thiếu chuyên nghiệp, quy trình làm việc không rõ ràng (RV)
Lương thấp, chế độ kém, việc nhiều, môi trường tầm trung bình, căn tin chật chội (RV)