Các phòng ban đang tuyển dụng tại DB SCHENKER
Quản lý sản phẩm & dự án
Hành chính
Việc làm
Specific Accountabilities:
Work with vendors, customers, ODMs and internal Schenker teams to achieve customer’s expected service level.
1. Contract management:
· Prepare and update all PVMI mandatory Documents: warehousing and logistics agreement templates, shipping guideline, customer/supplier training slides.
· Control contract and Legal documents in Bonded Warehouse. Monitor the validity of contract and work with contract management team for renewal on time.
· To monitor, analysis and share the status of supplier’s shipment, warehouse activities to related stakeholders.
2. Customer services:
· Ensure all commercial and contractual activities are captured and process within DBS is executed in a compliant manner.
· Work with Schenker regional supplier on-boarding team to carry out on-board training, handle pilot shipment and ensure to handover to operation team after pilot with smooth process.
· Handle all Customer facing communication and shipment related internal communication between/with DB Schenker stakeholders
· Provide Customers with proactive exception management in case of service quality deviations including follow-up and problem resolution
· Other customer service related tasks may be required by line manager.
3. Billing:
· Verify vendor’s monthly billing data
· Make billing to customer/supplier and follow up to ensure on time payment
Note: The company arranges shuttle-bus transportation service for employees from Ha Noi to Ha Nam and vice versa.
· University Degree upwards
· Minimum 3-year experience in Logistics, Supply Chain Management, import - export or procurement, preferably with a 3PL or Distributor
. Working experience in Bonded warehouse is an advantage
. Good spoken and written English, ability to communicate in Chinese (listening and speaking) is an advantage
· Experienced in making billing, managing contracts with customer/vendors
. Well-versed with MS office applications
. Good understanding of warehouse processes, WMS, SAP
· Able to analyze data and prepare presentations
· Good communication and presentation skill
· Able to work in a team and under time pressure
DB Schenker là công ty cung cấp dịch vụ vận tải hàng đầu thế giới trong lĩnh vực hàng không, đường biển, vận tải xuyên biên giới và quản lý chuỗi cung ứng với mạng lưới dầy đặc các văn phòng tại các vùng kinh tế trong điểm trong khu vực Châu Âu và Châu Á. Công ty thành lập tại Việt Nam vào năm 1991 và hiện nay là một trong những công ty được thành lập đầu tiên và dẫn đầu trong ngành vận tải tại Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
Các hoạt động ngoại khóa
Lịch sử thành lập
Mission
Công ty cung cấp giải pháp vận tải đường biển và hàng không cũng như các dịch vụ logistics liên quan khác cho các thương hiệu toàn cầu hoạt động ở Việt Nam cũng như các công ty nội địa. Công ty cũng phát triển các giải pháp riêng cho các ngành thiết bị điện tử, bán dẫn, thời trang, hàng tiêu dùng nhanh, dược phẩm và các ngành công nghiệp chăm sóc sức khỏe. Với mạng lưới rộng lớn, công ty đã trở thành nhà cung cấp dịch vụ Logistics được tin tưởng và an toàn trên thế giới.
Cập nhật 05/02/2025
Ưu điểm
Nhược điểm
Gắn kết giữa các thành viên trong nhóm, quản lý kém, không có nhiều cơ hội phát triển, trì trệ (GL)
Tạm được, nhưng cần cải thiện hơn rất nhiều
Nơi làm việc rộng,thoải mái,nhưng hơi nóng bức