Việc làm Star Concord Việt Nam

Cập nhật 22/08/2024 22:07
Tìm thấy 4 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Talent Acquisition Specialist
Star Concord Việt Nam
54 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 11/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

We are looking for a Talent Acquisition Specialist to join our HR team and help us attract top talent by enhancing our employer brand, implementing effective recruitment strategies, managing the end-to-end recruitment process. This role involves close collaboration with different departments to understand their hiring needs to meet those needs efficiently.


KEY RESPONSIBILITIES

1. Recruitment:

  • Perform full cycle recruitment of the Da Nang branch
  • Collaborate with HR of the Singapore branch to support a part of the hiring process there
  • Design and implement innovative recruitment strategies to attract top talent for various roles in the company
  • Manage the entire recruitment lifecycle, from job posting and candidate sourcing to interviewing and offering negotiation
  • Identify and utilize diverse sourcing channels, including job boards, social media, and employee referrals
  • Build and maintain relationships with external recruitment agencies and potential candidates
  • Analyze recruitment metrics and data to improve the recruitment process and strategies
  • Conduct screening and interviews to assess candidates' qualifications, experience, and cultural fit
  • Coordinate and facilitate interviews with Hiring Managers and other stakeholders
  • Ensure a positive candidate experience throughout the recruitment process
  • Partner with Hiring Managers to understand their staffing needs and develop job descriptions
  • Provide regular updates and reports on recruitment activities, metrics, and trends to the Board of Directors


2. Employer Branding:

  • Develop and implement strategies to enhance employer branding
  • Create engaging content for various platforms, including social media, and job boards to attract potential candidates
  • Ensure consistent messaging and branding across all channels


3. Administrative Duties:

  • Assist with the onboarding process for new hires, including coordinating orientation sessions and collecting necessary paperwork
  • Collaborate with team to plan and organize the internal activities, events
  • Support the HR team with other administrative tasks if any
  • Assist in the development and implementation of HR policies and procedures



REQUIREMENTS

  • Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field
  • At least 2-3 years of experience in Talent Acquisition/ Recruiter roles in the IT industry
  • Good spoken and written English
  • Strong knowledge of various recruitment channels and tools, social media platforms
  • Excellent communication and interpersonal skills
  • Ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment
  • Strong organizational and task management skills
  • Able to work with sensitive/confidential information and maintain the integrity of the HR department


OUTSTANDING BENEFIT PROGRAMS

  • Premium Healthcare Package for Staff and Family Members
  • Diverse Holidays & Special Events Bonuses & incentives
  • Family Financial Support - Education for up to 2 kids
  • Lunch Allowance
  • Professional Training and Development Budget
  • Bi-Annual Recognition: Salary Reviews and Appreciation
  • Global Exposure and Travelling Opportunities
  • Sponsored Trip to Singapore to broaden your horizon & training opportunities
  • Annual company-wide Overseas Rest & Relax Trip


WORK LOCATION

8th floor, Vietnam Post Building, 271 Nguyen Van Linh, Vinh Trung Ward, Thanh Khe District, Danang, Vietnam


CONTACT

  • Application requirement: please send your CV to email recruit@getz.co
  • Contact cell phone: 0799 462 688
Khu vực
Báo cáo
Công Ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Star Concord Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Broadway D, 152 Nguyễn Lương Bằng, Tân Phú, District 7, Ho Chi Minh City

Trong năm 2015, Tập đoàn Pacific Star tự hào thành lập đơn vị mới nhất của Tập đoàn – Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam) tại Việt Nam. Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam) hoạt động dựa trên sự kết hợp giữa chuyên môn và sự am hiểu về lĩnh vực logistics, chúng tôi hoàn toàn có thể cạnh tranh với các doanh nghiệp trong nước và thích ứng với nền kinh tế năng động thông qua quá trình học hỏi và am hiểu những yêu cầu và mong muốn của khách hàng....

  • Vận tải đường biển đang là thế mạnh của chúng tôi, chúng tôi có thể cung cấp dịch vụ vận chuyển cho cả hàng FCL và LCL, dịch vụ giao hàng tận nơi, …
  • Chúng tôi cũng cung cấp các dịch vụ vận chuyển bằng đường hàng không như giao nhận hàng, kho vận, thủ tục hải quan,…

Những nghề phổ biến tại Star Concord Việt Nam

Bạn làm việc tại Star Concord Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Star Concord Việt Nam

Star Concord Việt Nam

Click để đánh giá