RESPONSIBIITY:
1. Client Service:
- To review renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request Business Processing Division to issue policy, endorsement, issue Chinese policies and send to clients.
- To look for new clients, approaching clients, selling insurance and taking care of clients
- Create, structure and manage paper, email files and other documentations in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Divisions
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as intermediary on behalf of the Line Management(s)
- To conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- To organize risk management seminars/trainings for existing clients
- To execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
- To check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premium and follow up the overdue premium to ensure collecting premium fully and timely
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to Line Management(s)
- To Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
- Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking
- Assist Line Management(s) in finishing Projection template report, estimated performance report and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
· To cooperate with Claims Divisions:
- To settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- To follow up any pending claim cases
- To organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
· To coordinate with Underwriting Division:
- To work closely with Underwriting Division for quotation and coverage providing
- To cooperate with Loss Control Engineer to make risk survey at client’s site.
- To coordinate with Business Processing Division for operation matters
- To coordinate with other divisions for all related jobs or in closed coordination with other divisions for special events organized by Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on the company’s business activities.
- To report any unusual problems to Line Management(s) if any.
- To integrate division’s data, update the budget.
- Reviewing and following Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
- Translate related documents if any.
- Other tasks as assigned by Line Management(s)
REQUIREMENTS:
QUALIFICATIONS:
o University Graduation.
o Chinese and English fluency
SKILLS/KNOWLEDGE:
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedure and flow chart.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage.
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
EXPERIENCE:
- At least 3 years working experience in insurance sales/marketing.
CRC SPORTS & Lifestyle – Nhà bán lẻ & phân phối thương hiệu các mặt hàng về thể thao hàng đầu tại Thái Lan và Việt Nam. Được thành lập tại Thái Lan vào năm 1997 với tên gọi ban đầu SuperSports. SuperSports Việt Nam là một hệ thống thuộc tập đoàn Central Retail hoạt động theo hai hình thức bán lẻ chính: Cửa hàng bán lẻ đồ thể thao của các thương hiệu khác nhau có tên là “SuperSports” & Cửa hàng chuyên biệt thương hiệu như Crocs hay New Balance. Sở hữu hơn 1200 địa điểm phân phối với hơn 20 thương hiệu thể thao chính thức khác nhau trên khắp thế giới như Crocs, New Balance, Fila, Umbro, Adidas, Nike,... SuperSports mang đến rất nhiều lựa chọn về giày dép và quần áo, máy tập thể dục và phụ kiện thể thao mang đến sản phẩm chất lượng tốt nhất cho các tín đồ đam mê thể thao tại Việt Nam. Cửa hàng bán lẻ: SuperSports, Crocs, New Balance, Fila và Skechers. Nhà phân phối: Crocs, Fila, Kambukka, Liverpool FC, PTP Fitness, New Balance, Speedo, Skechers, Under Armour và Zoggs
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2013
Mission
- Supersports là lớn nhất điểm mua sắm cao cấp về thời trang, phụ kiện và thiết bị liên quan đến thể thao, có mặt tại 8 thành phố lớn nhất Việt Nam.