Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Report to Sales Manager
Company Overview: We are a leading manufacturer and exporter specializing in high-quality furniture, handicraft storage and décor ceramic, serving international retail customers. Our commitment to excellence in design, quality and customer satisfaction drives everything we do.
Position Overview: As a Sales Coordinator, you will play a pivotal role in our sales operations, acting as the bridge between our customers and our production team. You will be responsible for managing sample requests, tracking production statuses, and ensuring seamless communication with customers throughout the entire
order process. Additionally, you will support our Account Managers and be entrusted with tasks that
contribute to the smooth execution of customer orders.
Key Responsibilities:
- Sample and Production Management:
- Request and follow up on sample quality and schedule, and send samples to customers.
- Prepare samples for customer testing and ensure all necessary documentation is in place.
- Coordinate pre-production meetings, ensuring customer requirements are clearly
communicated to all relevant departments. - Request mass production based on customer orders and follow up production schedules to
ensure deadlines are met.
- Customer Communication and Support:
- Maintain daily communication with customers regarding sample and order statuses.
- Follow up with relevant departments to address and resolve customer complaints.
- Key in customer forms and necessary paperwork accurately and promptly.
- Alert the Sales Manager immediately if there are risks related to timelines, quality,
or budget that could impact customer satisfaction.
- Sales and Administrative Support:
- Assist Account Managers in preparing researches, quotations, presentations, photo offers, and meeting materials.
- Develop the capability to manage and nurture customer accounts independently, acting as a key point of contact for select accounts.
- Ensure that the sample area is neat, organized, and tidy at all times.
- Complete reports and other administrative tasks as requested by the Sales Manager.
Yêu Cầu Công Việc
Qualifications:
- Proven experience in a sales coordination or customer service role, preferably in furniture, handicraft
or home décor industries. - Strong organizational skills with the ability to manage multiple tasks concurrently.
- Excellent verbal and written communication skills in English.
- Proficiency in MS Office Suite and ERP software
- Ability to thrive in a fast-paced environment and adapt to changing priorities.
- A proactive approach to problem-solving and a commitment to customer satisfaction.
- Bachelor’s degree in International Business Administration, Marketing, or a related field preferred.
- Recent graduates or candidates with over 2 years of experience in a similar position.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tập Đoàn SGS là tổ chức hàng đầu thế giới trong lĩnh vực Giám định, thử nghiệm, thẩm tra và chứng nhận. SGS là biểu tượng toàn cầu cho chất lượng và sự chính trực với hơn 75.000 nhân viên bao gồm các nhà khoa học, kỹ sư, bác sĩ, nhà hóa học, chuyên viên đánh giá và giám định viên. SGS hoạt động qua mạng lưới gồm trên 1500 văn phòng và phòng thí nghiệm trên toàn thế giới. Tại Việt Nam, SGS đã cung cấp các dịch vụ chất lượng, uy tín, độc lập mang tính quốc tế từ năm 1989. Các dịch vụ hỗ trợ cho các doanh nghiệp Việt Nam tiếp cận và khẳng định danh tiếng trên thị trường quốc tế. Vào tháng 9 năm 1997, SGS Việt Nam trở thành Công ty giám định Độc lập Quốc tế đầu tiên được cấp giấy phép thành lập công ty 100% vốn nước ngoài ở Việt Nam. Hiện nay, SGS có hơn 600 nhân viên chuyên nghiệp và năng động làm việc tại các văn phòng trên toàn lãnh thổ Việt Nam, cung cấp những kỹ năng tinh thông ở mức độ cao trong lĩnh vực Giám định, Chứng nhận, Thử nghiệm bằng việc sử dụng những trang thiết bị thí nghiệm tinh vi nhất sẵn có ở Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- BHXH theo quy định hiện hành, BH sức khỏe tự nguyện
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập từ năm 2007
Mission
- Trong quá trình phát triển, chúng tôi đã không ngừng nỗ lực cải thiện và nâng cao chất lượng dịch vụ nhằm tối đa hóa lợi ích của khách hàng. Cùng với đó, chất lượng đội ngũ nhân viên, chuyên viên luôn là nguồn tài sản quý giá nhất mà chúng tôi rất trân trọng
Review SGS
Chế độ phúc lợi tốt, áp lực công việc cao
Chế độ phúc lợi công ty tốt, áp lực công việc cao