Việc làm Viettel Digital Service

Cập nhật 26/11/2024 10:50
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Tổng Công ty Dịch vụ số Viettel - Viettel Digital Service
Senior Email Marketing Specialist
Viettel Digital Service 3.8★
13 đánh giá 45 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 15 - 17 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Phụ cấp thâm niên

Mô tả Công việc

● Position: Senior Email Marketing Specialist

● Level: Mid to Senior

● Employment Type: Full-Time, 100% Remote

● Working Hours: Monday - Friday, 8:00 - 17:00 Vietnam Time Zone

● Location: Preferably Ho Chi Minh City

Yêu Cầu Công Việc

JOB SUMMARY:

We are seeking a passionate Senior Email Marketing Specialist to elevate our email marketing efforts. You will connect with our audience and turn subscribers into loyal customers through compelling email and SMS campaigns.

KEY RESPONSIBILITIES:

Strategic Planning:

●        Develop and implement email marketing strategies using Klaviyo (preferred) for the U.S. market.

●        Align email initiatives with overall marketing and sales goals.

Campaign & Flow Management:

●     Design, execute, and optimize high-performing email campaigns (both promotional and non-promotional) and automated flows—including welcome series, abandoned cart reminders, post-purchase follow-ups, re-engagement initiatives, etc.—following the customer journey to address pain points and improve conversion rates.

●        Ensure all campaigns & flows are aligned with the customer lifecycle and address specific customer needs at each stage.

Content Creation:

●        Collaborate with the design team to produce visuals that align with our brand voice.

●        Ensure content resonates with the U.S. audience and communicates our value proposition.

Segmentation & Personalization:

●        Utilize customer data and behavior analysis to create targeted segments and personalized messaging.

●        Implement dynamic content to enhance customer experience and maximize conversion rates.

●        Maintain clean email lists and manage opt-outs and preferences.

Analytics & Reporting:

●        Monitor and analyze campaign metrics (open rates, click-through rates, conversions).

●        Provide insights and recommendations for improvement.

●        Prepare detailed weekly, monthly, and quarterly performance reports.

A/B Testing:

●        Conduct regular A/B tests to optimize subject lines, preview text, content, send times, and other variables for maximum engagement.

●        Document findings and integrate successful strategies into future campaigns.

Market Research:

●        Stay updated on the latest trends in email marketing, lighting industry developments, and competitor activities in the U.S. market.

●        Identify opportunities for innovation and growth within the email marketing channel.

REQUIREMENTS:

●        2-5 years of email marketing experience, preferably in e-commerce or lighting/home decor targeting the U.S.

●        Proven success in boosting customer engagement and sales through email marketing.

●        Proficient with email platforms (Klaviyo preferred) and HTML/CSS for email templates.

●        Experience with SMS marketing is a plus.

●        Customer-centric mindset with a focus on enhancing customer experience.

●        Strong data interpretation skills and experience with A/B testing.

●        Excellent English communication skills with attention to detail.

●        Ability to write compelling, on-brand copy.

KEY COMPETENCIES:

●        Innovative and creative in crafting engaging email content.

●        Strong visual aesthetic sense.

●        Excellent organizational skills and ability to meet tight deadlines.

●        Collaborative team player.

●        Familiarity with U.S. market trends and consumer behavior in the lighting and home decor sectors.

●        Data-driven & proactive mindset

Thông tin khác

  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: 15 Tr - 17 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Tổng Công ty Dịch vụ số Viettel - Viettel Digital Service
Viettel Digital Service Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Keangnam Hanoi Landmark Tower, Phạm Hùng, Mễ Trì, Nam Từ Liêm

Tổng Công ty Dịch vụ số Viettel - Viettel Digital Service

Tổng Công ty thành viên thứ 8 trực thuộc Tập đoàn Công nghiệp – Viễn thông Quân đội Viettel. VDS tập trung các mảng lĩnh vực: tài chính số, dịch vụ dữ liệu, thương mại điện tử.

Sự thành lập của Tổng Công ty nhằm tạo nền móng cho quá trình chuyển dịch số, là mảnh ghép hoàn thiện nằm trong chiến lược “Kiến tạo xã hội số” của Tập đoàn Viettel.

Thương hiệu giá trị nhất Việt Nam năm 2019 (4,3 tỷ USD, theo Brand Finance)

Hơn 30 năm kinh nghiệm triển khai công nghệ thông tin tại 11 thị trường quốc tế

110 triệu khách hàng toàn cầu


Review Viettel Digital Service

3.8
13 review

26/10/2024
Growth manager tại Hà Nội

Môi trường làm việc khá tốt so với mặt bằng chung công ty ở Việt Nam, không có chậm lương (it)

07/10/2024
Lập trình viên tại Hà Nội

Sản phẩm hay. Môi trường nhà nước nhiều quy định

08/09/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Môi trường làm việc trẻ và năng động, công ty có nhiều chương trình đào tạo cho nhân viên. Công ty không có lộ trình nghề nghiệp, không có định hướng cho nhân viên rõ ràng.

Những nghề phổ biến tại Viettel Digital Service

Bạn làm việc tại Viettel Digital Service? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Viettel Digital Service

Viettel Digital Service

Click để đánh giá