Các phòng ban đang tuyển dụng tại DIAG

Chăm sóc sức khỏe
Dịch vụ khách hàng
Công nghệ thông tin
Hành chính
Kỹ thuật
Buôn bán/ Kinh doanh
Nghiên cứu và Khoa học
Marketing/ Truyền thông
Tài chính - Kế toán
Vận tải

Việc làm DIAG

Cập nhật 14/03/2025 10:05
Tìm thấy 15 việc làm đang tuyển dụng
Trung tâm xét nghiệm DIAG
Trưởng ban Phát triển hệ thống phân phối (RTM Manager) - Toàn quốc
DIAG 2.0★
5 đánh giá 340 việc làm 92 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 18/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 18/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
- Nghệ An
- Nam Định

Phúc lợi

  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo

Mô tả Công việc

1. Strategies:

• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.

• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.

• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.

• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.

• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.

• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.

2. Sales:

• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.

• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.

• Sales data analysis & competitor benchmarking.

3. Distributor management:

• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.

• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).

• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.

• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.

• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.

• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.

• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.

4. Other accountabilities:

• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.

• Budget management.

• Join sales automation projects.

Yêu Cầu Công Việc

1. Education/Professional Qualification:

• University graduate major in Business/Marketing or equivalent

2. Experience:

• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...

• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage

3. Skills:

• Excellent commercial sense

• Excellent analytical and strategic thinking skills

• Good planning, implementation and presentation

• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,

• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors

• Fluent communication in both Vietnamese & English

• Project management

• Data handling & analyzing

4. Personality:

• Proactive, self-starter

• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations

• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented

• Strong team player

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Diag tự hào là Trung Tâm Xét Nghiệm và Chẩn Đoán Y Khoa hàng đầu Việt Nam và là đối tác đáng tin cậy của các bác sĩ, phòng khám, bệnh viện và cho nhu cầu chăm sóc sức khỏe nhân viên của các doanh nghiệp. Diag được thành lập vào năm 1998 bởi các nhà sinh học – bác sĩ người Pháp, là Trung Tâm Xét Nghiệm chuẩn quốc tế với vốn đầu tư nước ngoài đầu tiên và lâu đời nhất ở Việt Nam, với sứ mệnh nâng tầm xét nghiệm y khoa cho người dân nơi đây. Chúng tôi vẫn cam kết với tầm nhìn này cho đến ngày hôm nay. Diag hướng đến mục tiêu mang đến chẩn đoán y khoa chất lượng vượt trội cùng công nghệ cải tiến vượt bậc, góp phần vào công cuộc chăm sóc sức khỏe cho người dân Việt Nam.
 

Review DIAG

2.0
5 review

19/07/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Quy trình thì chồng chéo, người cũ thì dắt người mới đi lòng vòng trong các quy trình rồi đẩy việc

16/10/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Phúc lợi thì không có bao nhiêu mà hay ràng thêm điều kiện này đk kia. Chi phí thì cứ đòi cắt liên tục, gì giảm được là giảm hết

23/10/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Phòng CSKH tuyển quanh năm vì nhân viên vô làm được vài tháng là đã sợ bỏ chạy cũng vì có 2 người CX Manager và CX Assistant Manager

Những nghề phổ biến tại DIAG

Bạn làm việc tại DIAG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo DIAG

DIAG

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo