A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
* Công ty TNHH Chế Tạo Máy Dược Phẩm Tiến Tuấn là công ty cơ khí chính xác duy nhất tại Việt Nam thiết kế chế tạo máy & thiết bị bào chế dược phẩm, là đơn vị được UBND TP. HCM chọn làm đại diện DOANH NGHIỆP KHOA HỌC CÔNG NGHỆ của thành phố, sản phẩm được các tổ chức TUV Rheinland, SGS chứng nhận CE mark.
* Tiến Tuấn không chỉ là nhà cung cấp mà còn là người bạn đồng hành tin cậy của khách hàng (các nhà sản xuất dược phẩm), luôn mang đến cho khách hàng các trải nghiệm công nghệ mới nhất, hỗ trợ tích cực cho quá trình thử nghiệm và sản xuất nhiều loại dược phẩm mới phục vụ cho hoạt động chăm sóc sức khỏe cộng đồng.
* Tiến Tuấn đã xây dựng hệ thống quản lý chất lượng toàn diện kể từ 2002, qua hơn 10 năm quản lý chặt chẽ và cải tiến liên tục, các sản phẩm của công ty đã đạt được độ tin cậy cao, dễ dàng sử dụng, tính năng hiện đại, kết cấu và hình dáng tinh tế.
* Sản phẩm của Tiến Tuấn không chỉ có mặt ở hầu hết các công ty dược phẩm trong nước mà còn được tín nhiệm tại các thị trường Đông Nam Á, Trung Đông, Bắc Âu với sản lượng xuất khẩu hàng năm đến 70% sản lượng chung. * Khẳng định trí tuệ và tính sáng tạo Việt, hằng năm công ty tham gia các kỳ hội chợ triển lãm quốc tế lớn về máy móc dược phẩm (tại Frankfurt, Dubai, Jakarta). Sản phẩm với các tính năng mới nhất trình diễn tại triển lãm được sự quan tâm và đánh giá cao của nhiều nhà sản xuất dược phẩm hàng đầu.