Mô tả công việc
Brief summary of job profile:
The HR Admin Executive is responsible for supporting the Compensation & Benefits (C&B) team to ensure the accuracy and timeliness of daily C&B operations. This includes managing employee documentation and facilitating various HR processes related to social insurance, personal income tax (PIT), and labor contracts, while ensuring compliance with statutory requirements related to compensation and benefits.
Key Accountabilities:
· In charge of labor contract management, including preparing new contracts, renewing contracts, and preparing appendix contracts.
· Prepare documents for making claims for Social Insurance benefits (e.g., sick leave, maternity leave) and follow up on payments for employees.
· Prepare HR- related reports and metrics as required by local authorities.
· Work closely with relevant government offices such as the Tax Authority and Social Insurance Authority.
· Respond to employee inquiries and concerns relating to C&B policies and practices.
· Maintain accurate HR records and documentation.
· Collect documents and information to assist in registering Social, Health, and Unemployment insurance contributions for new employees.
· Support the preparation of documents for PIT code issuance, dependent relief registration, PIT declaration, and finalization for employees.
· Cross check, and maintain employees&039; supporting documents, ensuring compliance with Vietnamese laws and regulations.
· Record and manage employees&039; Social Insurance Books (SIB), including preparing applications for issuing SIB, controlling SIB, and recording SIB for resigned employees.
. Support other HR team members to ensure the smooth operation of the HR Department.
Yêu cầu công việc
Job Requirements:
Education/ Training Qualifications
Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field.
Work
Experience
01+ years of experience in a similar role, preferably in the food & beverage/ retail industry.
Knowledge of:
Knowledge of Vietnamese labor laws and regulations regarding PIT and social insurance is preferred.
Skills (Ability to):
Good communication skills.
Strong attention to detail, ensuring accuracy in C&B operations and data management.
Ability to work under pressure and meet deadlines, managing multiple tasks and priorities within the C&B function.
Fluent English proficiency in speaking and writing is a plus.
Proficient in MS Office Suite (Excel, Word, PowerPoint).
Ability to handle confidential information with integrity.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-18 01:45:03
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Asia Dragon được thành lập vào ngày 11/07/2006. Đây là doanh nghiệp đầu tiên tại Việt Nam sản xuất các loại sợi nhựa tổng hợp cung cấp cho ngành nông nghiệp. Những sản phẩm này được sử dụng chủ yếu ở các quốc gia có nền nông nghiệp phát triển như Châu Âu, Mỹ và Úc.
Asia Dragon luôn tạo điều kiện tốt cho mọi thành viên được tự do phát triển tài năng. Công ty khuyến khích các cơ hội phát triển và tạo điều kiện thuận lợi để các cá nhân được thăng tiến và phát triển theo nguyện vọng và sở trường.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2006
Mission
Tại Asia Dragon có nhiều sự lựa chọn giúp cho các thành viên có điều kiện thử thách và chứng minh năng lực của mình, là nơi hội tụ những ước mơ, hoài bão, những ý chí quyết tâm vươn lên tầm cao mới.