Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary:
This role is responsible for supporting Product Marketing Managers to translate business and marketing objectives into strong product portfolio to meet the needs and preferences of customers and maximize profitability. This role also assists Product Marketing Managers in the identification of emerging consumer trends and partner with Product Innovation to create a pipeline of delicious, good value for money, profitable, branded products that address key opportunities.
Key Accountabilities:
Product Portfolio Management
- Analyze sales data and market research to build understanding of competitors’ activities, customers’ need & preferences, support Product Marketing Managers to propose interventions, develop strong product portfolio to deliver sales target, increase customer satisfaction and loyalty.
- Assist in developing product roadmap and menu management to ensure they align with the overall product strategy and brand positioning.
- Regularly review the menu, consolidate, and analyze performance of individual products and the overall product mix to propose which products to keep, which to replace, and which to add to optimize sales and profitability
Commercial
- Assist in building plans, calendars, and budgets for all product categories including product positioning, target audience identification, pricing strategies.
- Understand competitors’ activities, customers’ need & preferences based on sales data and market research, propose value proposition for all product categories to drive commercial success, achieve profitable product, category, and market share growth.
- Coordinate product specific marketing campaigns, track and analyze product campaign effectiveness, utilizing metrics and analytics tools, and provide recommendations for continuous improvement.
Cross-functional Collaboration
- Build and maintain strong relationships with key stakeholders, including internal teams, external vendors, and industry partners, to support product marketing initiatives
- Ensure Product Innovation team is briefed to deliver right variety of products that deliver to our product experience goals
- Work closely with Supply Chain to ensure Beverage products provided by vendors are in accordance with the product strategy, quality standards, and customer expectations.
- Collaborate with Supply Chain to provide insights on market trends, emerging ingredients or materials, and changes in customer preferences for sourcing decisions.
Consumer Market Understanding
- Understand competitors' products, marketing strategies, target audience, positioning within the market to identify market gaps or opportunities
- Stay abreast of industry trends, market dynamics, changes in consumer behavior and regulatory requirements related to food and merchandise and incorporate relevant insights into marketing strategies and product development efforts.
Yêu Cầu Công Việc
Experience:
- 04+ years of experience in multi-unit retail, restaurant, food & beverage industry, with an emphasis on Beverage products.
- Experience across consumer insights, product marketing, product development, store marketing.
- Proven track record of building strong product portfolio and driving business results.
- Have a good understanding of the retail industry, including trends, consumer behavior, and best practices for visual merchandising.
Knowledge of:
- Profit & Loss Statements
- Planning, Budgeting, Marketing ROI Analysis
- Category Management, Portfolio Management
- Pricing Management
- Product Development, Insight Generation, Concept Development
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần dược phẩm Medstand là một trong những Công ty dược uy tín, chuyên cung cấp sản phẩm về Dược phẩm, Mỹ phẩm, thực phẩm chức năng và vật tư y tế. Được lãnh đạo bởi đội ngũ Ban Giám Đốc giàu kinh nghiệm về chuyên môn trong lĩnh vực dược phẩm, với mong muốn đưa những sản phẩm chất lượng nhất đến tay người tiêu dùng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
- Với chính sách “Coi trọng và phát triển con người, trọng dụng nhân tài” Đại Phát luôn đón chào các tài năng đến làm việc tại công ty và cùng chung sức vì sự phát triển của Đại Phát.