Working with stakeholders to understand their needs, concerns and the environment that they operate in to define detailed requirements. Gather, organise and synthesize large amounts of information from various sources.
Effectively identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed.
Effectively communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues and changes in order to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope.
Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed.
Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models.
Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution.
Work closely with Digital Product Owner (DPO) to understand product vision, priority and road-map, clarify and manage product backlog.
Ensure the Team understand the product requirements & backlog and the product is delivered at high quality.Requirements
At least 3 years in business analysis.
Excellent English communication (write, read, speak and listen).
Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
Being knowledgeable or experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
Experience in working in technology enabled change programs/projects, software development is a plus.
Having experience in developing and launching the Digital Bank products is a plus.
Being familiar with BA toolbox i.e Jira, Confluence, PlantUML, MS Visio, etc is a plus
Professional certificates in Business Analysis is a plus.You'll love working with us if you are:
Passionate about technology.
Independent but also a good team player.
Comfortable with a high degree of ambiguity.
Focused on usability and speed.
Keen on presenting your ideas to your peers and management.
At TYME, opportunities are here for the taking. If you want to be part of our purpose and live and lead through our values, we can offer exciting development opportunities through expanded lateral roles, stretch assignments, or people leadership.Some of our benefits:
Meal and parking allowances are covered by the company.
Full benefits and salary rank during probation.
Insurances such as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family.
SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development.
Values-driven, international working environment, and agile culture.
Overseas travel opportunities for training and work-related.
Internal Hackathons and company events (team building, coffee run, etc.).
Pro-Rate and performance bonus.
15-day annual + 3-day sick leave per year from the company.
Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri.
iChiba Việt Nam là công ty hoạt động trong lĩnh vực thương mại điện tử & logistics. Được thành lập năm 2018 và có trụ sở chính tại Tokyo, Nhật Bản. Chúng tôi tập trung phát triển chuỗi dịch vụ thương mại điện tử xuyên biên giới, giao nhận vận chuyển, hậu cần kho vận và giải pháp kinh doanh E-logistics giữa Việt Nam và Nhật.
Tiếp nối thành công của trung tâm mua sắm trực tuyến iChiba, hiện nay chúng tôi đang phát triển sàn thương mại điện tử Ezbuy.jp giúp khách hàng quốc tế mua sắm và vận chuyển hàng hóa từ Nhật Bản đi khắp thế giới.
Với phương châm lấy con người là trung tâm trong mọi hoạt động, iChiba luôn nỗ lực tạo ra môi trường tốt nhất để mọi cá nhân được phát huy tối đa năng lực của mình. Nhân lực dù ở bất kỳ vị trí nào cũng đều là những nhân tố thiết yếu góp phần thúc đẩy sự phát triển của công ty. Trí tuệ, sự sáng tạo của nhân viên được coi là tài sản vô hình của doanh nghiệp.
Với tham vọng trở thành doanh nghiệp số 1 trong lĩnh vực thương mại điện tử xuyên biên giới, chúng tôi luôn luôn chào đón nhân sự phù hợp về với ngôi nhà chung để cùng đồng sức, đồng lòng phát triển iChiba lên một tầm cao mới!