- Ensure timely, comprehensive understanding and in-depth Insights (quantitative & qualitative) in market trends, competitors strategies and potential threats of new entries & disruptors/aggressive competition arising from existing competitors
- Consolidate, standardize, synthesize & automate sustainable data pipelines from various market data sources (from surveys, crawling, research, 3rd parties…) to create comprehensive, reliable reports/dashboard and analysis for competitors & market landscape
- Market Forecast & Planning: Build & maintain and improve financial models to forecast overall market size and trends, competitors specific, including but not limited to Topline (Orders, GMV, Market Share) and Financial Unit efficiency for daily, monthly and annually basis
- Monitor competitors’ product/assortments offerings, pricing strategies, marketing campaigns & tactics, revenue policies, operation policies and operational efficiency metrics
- Monitor, collect and quantify impacts from across competitors data source into concrete financial model for internal benchmarking
- Implement advanced analytics to improve comprehensiveness, reliabilities of competitors intelligence strategies
- 3+ years of experience in a Business Intelligence or Data Analytics role with proven business impact
- Can-do attitude to embrace new changes and challenges in order to solve challenging yet stimulating problems of the business
- Strong business judgment, Solid fundamental of structural thinking and problems solving
- Experience working with cross-functional teams to gather requirements and define the right metrics to describe the state of the business - both on a macro-level and a micro-level
- Excellent written and verbal communication skills in English and Vietnamese
- Experience with Financial Modeling would be a big plus
- Knowing Programming language (SQL, Python) to manipulate, automate and draw insights from large data
- Advanced Excel skills for data analysis and modeling
- Previous Experience in Ecommerce/strategy & Planning role & familiar with Competitor Intelligence Data platform (data.ai, kalo…) is big plus
Công ty CP Tập đoàn Phú Thái (Phú Thái Group) tiền thân là Công ty TNHH Phú Thái được thành lập từ T10/1993, hoạt động trong lĩnh vực thương mại, kinh doanh và phân phối các sản phẩm hàng tiêu dùng. Qua 30 năm xây dựng và phát triển, với phương châm lấy đạo đức kinh doanh và chất lượng sản phẩm, dịch vụ làm hàng đầu để làm vừa lòng khách hàng, Phú Thái Group đã là chiếc cầu nối uy tín, chất lượng giữa các nhà sản xuất với người tiêu dùng, góp phần không nhỏ vào việc lưu thông hàng hóa cũng như đẩy mạnh thị trường bán lẻ với hệ thống phân phối và hậu cần của mình. Là một Công ty có tính chuyên nghiệp và quốc tế hóa cao, hiện nay Phú Thái Group đã phát triển được hơn 20 Công ty thành viên, trung tâm phân phối và kho vận với hơn 2.000 cán bộ nhân viên hoạt động trên phạm vi cả nước, doanh thu hàng năm đạt hàng ngàn tỷ đồng.