Job Description & Requirements
The Sales Manager is responsible for the success of the company’s FMCG sales department and will launch our range of healthy snacks in Vietnam . And would help us meet our customer acquisition and revenue growth targets. And will be responsible for maximizing our sales team potential, crafting sales plans and justifying those to plans to the upper management.
Budget: 40 + Bonus
Responsibilities:
- Achieve growth and hit sales targets by successfully acquiring sales accounts
- Design and implement a strategic business plan that expands company’s customer base and ensure its strong presence
- Build and promote strong, long-lasting customer relationships by partnering with them and understanding customer needs
- Present sales, revenue and expenses reports and realistic forecasts to the management team
- Identify customers, emerging markets and market shifts while being fully aware of new products and competition status
- andling and resolving customer complaints regarding a product
- Establishes and adjusts selling prices by monitoring costs, competition, and supply and demand.
- Conduct frequent visits on the stores we are present in, and identify good placement and build relationship with store managers
- Overseeing the activities and performance of the sales team.
Requirements and skills
- Experience in the wood, retail, or FMCG sectors.
- Proven track record in B2B and B2C sales.
- Strong network in modern trade, B2B businesses, or online stores.
- Excellent communication, presentation, and negotiation skills.
- A strategic thinker with a strong business sense and industry expertise.
Được thành lập vào năm 2009, hoạt động kinh doanh trên 3 lĩnh vực chính là Phân phối, Xuất Nhập khẩu và Đầu tư.
Với định hướng phát triển chủ đạo là xuất nhập khẩu và phân phối các mặt hàng tiêu dùng, chúng tôi còn là doanh nghiệp đi đầu trong việc phân phối vật liệu xây dựng và các sản phẩm công nghiệp khác. IMEXCO đã xây dựng nên thương hiệu của mình nhờ mạng lưới phân phối trải rộng khắp phạm vi cả nước và luôn phát triển không ngừng và trở thành nhà phân phối độc quyền trong khu vực, cũng như trở thành đối tác chiến lược của các nước trên thế giới nói chung và khu vực Đông Nam Á nói riêng.