- Assist in building and enhancing consumer understanding of products.
- Develop and improve new recipes.
- Support activities related to product introduction and development such as events, PR, promotions, food photography, and cooking classes.
- Participate in interviews and research on customer taste and nutrition preferences.
- Provide culinary expertise for product analysis, market research, and evaluation.
- Stay updated on kitchen equipment, recipes, and culinary trends.
- Train the sales team on basic kitchen knowledge and food trends.
- Collaborate with the sales team to address customer inquiries.
- Introduce, analyze, and guide the sales team on various menu formats.
- Develop and update product application guides.
- Assist the Executive Chef in conducting cooking demonstrations showcasing product applications and creativity.
- Help establish culinary standards for new product development or improvement projects.
- Research and identify culinary trends to develop product applications.
- Prepare weekly reports and plans to support customer development and product marketing.
- Graduated from formal institutions in tourism, hospitality, culinary schools
- Minimum 2-3 years of experience in restaurants or hotels in positions such as chef, sous chef, or supervisor.
- Good cooking and tasting skills.
- Ability to present and explain ideas clearly. Basic knowledge of product development.
- Fluent and clear communication skills.
- Proficiency in English (speaking and writing).
- Proficient in office applications (Word, Excel, PowerPoint).
- Preferably experienced in 4-5 star hotels.
CÔNG TY CỔ PHẦN THỦY SẢN VIỆT ÚC là Tập đoàn dẫn đầu ngành thủy sản tại Việt Nam với “Chuỗi giá trị khép kín ngành Tôm”, từ tôm Bố Mẹ đến tôm Giống, Thức ăn thủy sản, tôm Thương phẩm, các Sản phẩm từ Nhà máy chế biến xuất khẩu thủy sản lên Bàn ăn người tiêu dùng.
Đặc biệt, trong mảng tôm Giống, Tập đoàn là nhà sản xuất giống lớn nhất cả nước, đáp ứng hơn 30% thị phần, với tổng công suất trên 50 tỷ con giống/năm.
Cam kết theo đuổi sứ mạng “Nâng tầm tôm Việt”, Việt Úc liên tục đầu tư nghiên cứu & ứng dụng các Công nghệ cao Bền vững để sản xuất ra được Con Tôm Hoàn Hảo, góp phần mang lại giá trị gia tăng thiết thực cho ngành tôm Việt Nam như:
- Truy xuất nguồn gốc hoàn toàn (từ tôm bố mẹ đến sản phẩm đóng gói)
- Tuyệt đối không Kháng sinh. Đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm
- Bền vững cho Môi trường, Con người, Mô hình kinh doanh & toàn Ngành.
Hiện Việt – Úc có quy mô hơn 17 công ty trải dài khắp cả nước và đang ngày càng mở rộng.
Đội ngũ Nhân sự chuyên nghiệp & chất lượng cao trên 2,000 người. Song song đó, Tập đoàn phối hợp chặt chẽ, là Đối tác chiến lược của các trường Đại học, Viện nghiên cứu uy tín trong nước & trên thế giới.