Role: SAP OTC PRODUCT OWNER
Qualification:
- More than 10 years of experience on SAP with strong focus in SAP Sales & Distribution, Transportation and Credit Management (FSCM)
- Knowledge on SD integration with other modules like Vistex for Pricing, FICO, MM and EWM
- At least 3 SAP full cycle SAP implementations/roll-out experience, and production support
- Analytical, resourceful and can drive requirements gathering, process and solution presentation and discussion with internal teams and business stakeholders
- ABAP skills for functional is an advantage
- Knowledge on Agile methodology is an advantage but not required
Job Description:
The SAP OTC Product Owner will work with business users to define requirements through research and fact-finding, and will develop or modify moderately complex design, ensuring changes do not impact existing system functionality. He/she will provide support and enhancements to existing functionality within the various system environments which may include design and implementation of new functionality related to OTC-related SAP modules – Sales & Distribution, LE – Transportation, Credit Management and Vistex Data Maintenance for Pricing. This also includes interacting with end-users to understand requirements, prototyping, functional specification development, data mapping and setting of configuration tables, documenting configuration and end-user procedures, and conducting end-user training. His/Her major responsibilities are working on support incidents, change requests and approved prioritized enhancements. He/She should follow existing change management procedures. He/She should inform his/her manager through periodic status reports detailing the progress of all on-going projects. He/She is responsible for completing assignments in an accurate, timely and prioritized basis. He/She is capable to accurately scopes out length and difficulty of tasks and schedules work accordingly.
For SAP OTC projects and implementations, he/she participates in and is responsible for driving and coordinating the collection of business requirements from the end-user community. He/She identifies solutions that meet these needs and will also identify potential issues delivering on business requirements, bringing those issues to the attention of their supervisor and driving to resolution. He/She works with IT and end-users to map new business processes on the SAP system. He/She leads in the definition of the new processes and develops prototypes in a test environment to simulate the new process to produce a functional system which is consistent with the requirements specified by the client. He/She is responsible for developing test scenarios and subsequent implementation of test plans documenting test results. He/She develops functional specifications and assists programmers with testing the functionality of program. He/She is responsible for ensuring that successfully tested changes are transferred to the production environment following the appropriate transfer process. He/She ensures results obtained satisfy client requirements and that the new business processes operate effectively and efficiently in the integrated system environment. He/She obtains written approval from client that change is completed to their satisfaction. He/She is responsible for preparing and maintaining required documentation, including, but not limited to configuration documentation, business procedures, and training documentation. He/She is responsible for undertaking small integration projects that cross functional areas. He/She participates in medium to large projects that cross functional areas in roles relating to configuration of defined requirements and testing.
For SAP OTC Application Support, He/She is capable of troubleshooting issues and provides appropriate resolutions on the production environment. He/She is handling user inquiries and answering how-to questions. He/She is responsible for completing routine and maintenance requests. He/She tracks, resolves and closes service tickets per agreed service level agreements
MOMO là ví điện tử uy tín với hơn 10 triệu người dùng ở Việt Nam cho phép nhận/ chuyển tiền nhanh gọn nhẹ qua ứng dụng Momo trên điện thoại từ (tới) bạn bè, người thân – trong 1 nốt nhạc. Tiền trong “ví điện tử” cũng chính là tiền thật của bạn, và được bảo chứng bởi Vietcombank. Ngoài ra Momo còn hợp tác với các đối tác hàng đầu và uy tín của Việt Nam để làm điểm rút nạp tiền như Viettel, Thế giới di động, FPT Shop. Tổng số điểm toàn quốc đã hơn 8.000 điểm.
Là công ty công nghệ, CÔNG TY CỔ PHẦN VIỄN THÔNG MOMO VIỆT NAM xác định con người luôn là trọng tâm trong mọi chính sách phát triển của công ty. Kết quả bình chọn một lần nữa khẳng định hướng đi đúng của công ty trong chính sách xây dựng, phát triển đội ngũ nhân sự trẻ, tài năng gắn với văn hóa, môi trường làm việc năng động, sáng tạo cùng chính sách phúc lợi, đãi ngộ tốt và đã nhận được đánh giá cao từ người lao động, các ứng viên tiềm năng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- BHYT, BHXH, khám sức khỏe định kỳ hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Kể từ năm 2007, MoMo bắt đầu triển khai xây dựng hệ sinh thái thanh toán điện tử tương tự như WeChat.
- Vào tháng 10 năm 2010, MoMo ra mắt dưới dạng dịch vụ liên kết giữa mạng điện thoại VinaPhone với các hệ thống các ngân hàng tại Việt Nam, cho phép các thuê bao di động thực hiện thanh toán, chuyển khoản ngay trên thiết bị của họ.
- Ngày 2 tháng 6 năm 2014, MoMo cho phép người dùng tải về thông qua nền tảng Android. Không lâu sau đó, MoMo có mặt trên App Store của iOS. Tháng 4 năm 2015, ứng dụng xuất hiện trên nền tảng Windows Phon
- Tháng 10 năm 2015, MoMo chính thức được Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp giấy phép, đảm bảo tiền trong ví là tiền thật và được bảo chứng.
-
Tháng 4 năm 2017, MoMo là đối tác tiếp theo của CGV Cinemas.
-
Năm 2018, MoMo lần lượt ký thỏa thuận hợp tác với Tổng công ty bảo hiểm Bảo Việt, Công ty tài chính tiêu dùng Home Credit Việt Nam và Tổng Công ty Đường Sắt Việt Nam.
-
Năm 2019, MoMo tiếp tục thỏa thuận hợp tác với Công ty Hệ thống Thông tin FPT trong việc thanh toán qua các hệ thống quản lý bệnh viện FPT.eHospital và chính quyền điện tử FPT.eGov và ký kết các thỏa thuận với Bệnh viện Đại học Y Dược Thành phố Hồ Chí Minh cùng hệ thống siêu thị Saigon Co.op. Th
-
Táng 9 năm 2019, MoMo ra mắt tính năng thanh toán trò chơi, ứng dụng và các dịch vụ trên App Store.
-
Ngày 9 tháng 12 năm 2019, ví MoMo trở thành một trong bốn kênh thanh toán chính thức trên cổng dịch vụ công Việt Nam, bên cạnh VNPT Pay, Vietinbank và Vietcombank.
-
Năm 2020, ví MoMo ký kết thỏa thuận hợp tác với Cục Tin học hóa triển khai Cổng thanh toán quốc gia.
Mission
-
MoMo thực hiện sứ mệnh:
-
Sử dụng công nghệ di động để cung cấp các giải pháp thanh toán và dịch vụ tài chính nhanh hơn, tốt hơn, an toàn hơn cho mọi người Việt Nam với chi phí thấp.
-
Trở thành siêu ứng dụng đáp ứng TẤT CẢ nhu cầu của người dùng
Review MOMO Vietnam
Mức OT xứng đáng cho các đóng góp vào mùa campaign
Môi trường làm việc năng động, thoải mái. Không bị gò bó thời gian.
Đồng nghiệp thân thiện, vui tính. Sếp nice, không có khoảng cách giữa sếp và nhân viên