Mô tả công việc
1. Financial Analysis
- Sales, COGM, Payroll, raw material analysis;
- Prepare financial analysis of financial statements (Profit or Loss, Balance Sheet, Cash flow report)/sales performance by concepts/channels/dayparts/promotions/business case;
- Perform variance analysis: Actual vs. Actual; Actual vs. Plan;
- Scenario analysis;
- Prepare pre and post-financial evaluations of marketing campaigns, store feasibility studies and business cases;
- Prepare month-end accrual of A&P expenditure;
- Monitor and control A&P budget to ensure A&P expenditures are in approved budget;
- Provide insightful analysis with executable recommendations;
2. Budget & Forecast
- Profit forecasting and budget management;
- Daily news, index cascade;
- Prepare the annual budget and the periodic financial forecast (weekly and monthly);
- Develop and implement Budget templates;
3. Management Reporting
- In charge of internal reporting including management reports, budget and forecast reports, CAPEX reports etc;
- Prepare 4KPI and BSC reports, organize monthly performance meetings to follow up with monthly performance and design action plans;
- Contribution margin report;
- Prepare materials for SRM ( strategy review meeting) report;
- Approval line management;
- Competitor's financial information report;
- Monitor and control budget to ensure expenditures are in approved budget;
4. Budget Control
- Control expenditures (CAPEX and Expenses) to ensure Actual in line with Budget / LF.
5. Other Tasks
- Review all SAP modules related to MM, SD, PM, FI to ensure no issues for month end closing
- Coordinate with local team and Korean team to develop new processes or functions in SAP
- Reviewed accounting records, management, and financial reports to ensure accuracy and adequateness.
- Work with the audit team and consultant team to provide data
Yêu cầu công việc
- Minimum Bachelor graduated in Economics, Finance or related fields is required.
- More than 5 years experience in accounting and business management area (accounting firm working is better).
- Proficient in spreadsheets, databases, MS Office and SAP (all modules).
- English (Compulsory), plus Korean (Preferred).
- Ability to work under high pressure and good communication skill.
Quyền lợi được hưởng
• Having chances to get attractive company bonus every month/year
• Company trip once a year + Joining party
• Salary and position is reviewed 1 time a year
• Bonus by individual ability and company’s performance.
• Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
• Dynamic and sociable working environment.
Casper Vietnam JSC thành lập năm 2015 là đại diện độc quyền phân phối và cung cấp dịch vụ các sản phẩm mang thương hiệu Casper tại thị trường Việt Nam.
Không chỉ với ưu thế về sản phẩm, hệ thống phân phối và dịch vụ trực tiếp, gián tiếp hơn 10.000 điểm trải dài các tỉnh thành trên toàn quốc, cùng đội ngũ nhân sự chất lượng cao tại trụ sở chính Hà Nội, chi nhánh TP. Hồ Chí Minh và chi nhánh Đà Nẵng, Casper Việt Nam tự tin có những lợi thế để mang tới những giải pháp tối ưu cho người tiêu dùng Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BH Tai Nạn Lao Động
- Bảo hiểm sức khỏe - Chăm sóc toàn diện
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động thể thao như : Đá bóng, cầu lông,...
- Chương trình liên quan đến nghệ thuật : Múa, hát,..
- Chương trình âm nhạc theo tuần, tháng
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Casper Thailand được thành lập. Casper Vietnam được thành lập. Tham gia tại thị trường Việt Nam với sản phẩm điều hòa
- Năm 2017, Chi nhánh Casper tại Tp.HCM được thành lập. Từ tốt trở nên xuất sắc Hội nghị đại lý toàn quốc với sự tham gia của hơn 1000 đối tác chiến lược
- Năm 2018, Chi nhánh Casper tại Đà Nẵng được thành lập. “Hành trình lan tỏa” – hoạt động thương hiệu nhằm tuyên truyền ý thức bảo vệ môi trường & chất lượng không khí cho hàng nghìn thanh thiếu niên
- Năm 2019, Ra mắt ngành hàng TV. Sự kiện “Beyond the limit” được tổ chức. Hội nghị đại lý toàn quốc “Back to the future” được tổ chức với sự tham gia của 4000 đối tác chiến lược
- Năm 2020, Chiến dịch cộng đồng “Con sẽ ở nhà” được tổ chức với hơn 900.000 người tham gia. Top 3 thị phần điều hòa tại Việt Nam
- Năm 2021, ra mắt ngành hàng tủ lạnh và máy giặt
Mission
Cung cấp giải pháp điện gia dụng thân thiện với môi trường nhằm nâng cao chất lượng cuộc sống, đảm bảo sự hài lòng tuyệt đối của khách hàng và đóng góp vào sự phồn vinh của cộng đồng.