- The job holder segments, locating customer value through building outstanding and transparent solutions to optimize value for customers and Techcombank
Perform Tasks According To Functions And Duties
- Build knowledge of Customer Segment, identifying business opportunities with Customer Segment
- Build business model according to Customer Segment
- Build CVP for Customer Segment to choose
- Develop design requirements of products to meet the CVP of Customer Segment
- Measure sales effectiveness of Customer Segment
- Implement the unit's BCP plan according to TCB's regulations.
- Comply with the regulations, policies, procedures, instructions of TCB and the law for the officers in the unit in charge.
Participate in the implementation of the Division's and TCB's strategy as assigned by the Line Manager
Implement BCP plan of unit by the Line Manager
Key Accountabilities (3)
- Participate in capacity development training courses; Build your own development roadmap
- Understand and consistently apply organizational culture values, behavioral standards as prescribed by the bank
Key Relationships - Direct Manager
Head of Economic Sector
Key Relationships - Direct Reports
NA
Key Relationships - Internal Stakeholders
Related departments and units in CIBG and TCB (CA, GTS, Risk...)
Key Relationships - External Stakeholders
External partner units to support and develop the work of the unit and the CIBG Division
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- Minimum 12+ years of working experience in Corporate and Institutional Banking Group
- English: Fluent in TOEIC 650 or higher or equivalent.
- At least 2 years of experience in product field for customer segments
- Prefer candidate with experience in finance management và project management
- Preference will be given to candidates with experience in training, sales promotion, product development
- Understand of the field of customer segment development and management.
- Understand of service, product system of bank, especially products and services provided to customers in the Economic Field.
- Understand of the market situation, products, programs, incentives, understanding about digital technology services of the Bank.
- Understand of Vietnam economy, important policies and regulation of The State Bank of Viet Nam và laws related to the economic field
- Bachelor's degree, master's degree or higher majoring in finance, banking or other related major
Công ty TNHH Vòng Xanh là nhà phân phối chính thức và độc quyền thương hiệu xe đạp Giant International tại Việt Nam. Giant International là thương hiệu xe đạp lớn nhất thể giới có mặt tại hơn 50 quốc gia với đầy đủ các dòng sản phẩm xe đạp cho mọi đối tượng sử dụng. Vòng Xanh hiện tại có 5 showroom tại HCM và 43 đại lý trên toàn quốc và là nhà nhập khẩu và phân phối xe đạp thể thao lớn nhất Việt Nam. Công ty hướng đến mục tiêu 100 showroom trên toàn quốc vào 2025 và trở thành nhà cung cấp xe đạp hàng đầu cho mọi gia đình.
Tập thể Vòng Xanh được xây dựng trên nền tảng 5 Giá trị cốt lõi mà bất kỳ một nhân viên nào khi tham gia vào công ty cũng phải lĩnh hội. Các giá trị này tạo nên Văn hóa công ty và nền tảng cho sự phát triển mạnh mẽ trong những năm tới khi Công ty chuẩn bị mở rộng mạng lưới phân phối tại Việt Nam.
Review Vòng Xanh
Phương châm: Làm việc hăng say, thưởng ngay cuối tháng.(IT)
Nhân viên nghỉ việc và công việc bàn giao hết nhưng lương vẫn nợ chưa chịu trả. Sản phẩm thì lỗi. Thông tin giấy tờ không có.(rv)
Một công ty bất ổn. Lần 2 cắt giảm nhân sự cách đây 5 tháng. Lần 2 lại cắt giảm nhân sự, nhưng không rút kinh nghiệm lần 1. ngày 30/11 thông báo và 1/12 bắt buộc nghỉ.(rv)