Role Overview
The Manager - Sales Capability work with Regional Sales Managers and Lotus Team to align and build the plan for team improvements including sales execution and sales professional skills that are requested by region demands and company’s current and future needs .
What You’ll Be Doing
I. Sales capabilities development
- Develop and cascade effective sales process and sales tools (Best Practices Tools & Programs) including basic and advanced selling skills and sales management skills
- Ensure sales team to apply sales process, sales guidelines, sales techniques and sales tools in sales execution and sales management. Frequent go to field for coaching and monitoring sales execution to sustain the sales policies
- Conduct TNA in sales department, especially sales field force; analyze individual development demand and business requirements to build the training and coaching roadmap.
- Diversify training materials and methodology (on-line, off-line, off-site, video, class-based... trainings) to develop sales capabilities in line with the company growing business
- Directly participate in on-boarding and induction programs to sales force.
- Evaluate, monitor and upgrade training schedules and contents to optimize training and coaching effectiveness.
- Organize training classes of BPTs and sales skills, sales management skills and other functional skills to Sales Team, including Lotus Team.
- Evaluate the training and coaching effectiveness and follow up post-training activities to measure the return on investments.
- Keep up-to-date on developments and inovations in training and coaching so that the company’s training activities remain current and relevant.
- Conduct field coaching to SR, SS, ASM, BA Sup, BAM: selling skills, FIT implementation, coaching skills and problem solving skills.
- Build short-term and long-term plans to support sales projects and/ or sales programs, including sales training curriculum.
- Organize sales motivational events: R&R, Annual Sales Conference and workshop
Knowledge : G ood understanding of FMCG industry and sales process in MNC in Vietnam. Knowledge in beer industry is an advantage.
Computer literacy : Proficiency in computer skills, esp in excel worksheet and powerpoint.
Skills :
- Being an excellent trainer, coach and leader
- Being able to inspire and motivate others
- Have good planning, presentation, time and project management skills
- Being professional, ethical and persuasive
- Being analytical, critical and creative
- Knowledge and expertise in field sales training and instructional methods
- Being innovative and a visionary
- Being able to develop training curriculum, documentation or manuals
- Able to travel across the country and abroad when required
- Education : A minimum of bachelor’s degree of related areas: business administration or economics studies. A master degree in business administration (MBA) is an advantage.
- Other Qualifications : Proven strong business process oriented and ability to work across function and with external
- Language : fluent English in 4 skills.
- Years & Type of Experience : minimum 5 years working in sales training and capabilities development field in FMCG or 5 years in sales management role in FMCG and 3 years of sales training and capabilities development in MNCs. Experience in beer industry is an advantage.
For further information about the role. Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Carlsberg là một trong những công ty đa quốc gia Đan Mạch đầu tiên vào Việt Nam và đầu tư lần đầu vào năm 1993. Trong 20 năm đầu tiên, Carlsberg điều hành hoạt động tại Việt Nam thông qua Carlsberg Đông Dương. Năm 2013, CÔNG TY TNHH BIA CARLSBERG VIỆT NAM hoàn chỉnh được thiết lập bao gồm công ty kinh doanh và nhà máy sản xuất tọa lạc tại miền Bắc và miền Trung Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng các BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm AON 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch/nghỉ mát hàng năm
- Các hoạt động thể chất : văn nghệ thường niên, …
- Team building cuối mỗi quý
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Thành lập nhà máy liên doanh Đông Nam Á tại Hà Nội (thương hiệu Carlsberg và Halida)
- Năm 1994, Liên doanh với công ty TNHH bia Huế (thương hiệu Huda ở miền Trung Việt Nam
- Năm 2008, Trở thành nhà đầu tư chiến lược của công ty cổ phần Habeco
- Năm 2009, Mua lại cổ phần thiểu số của nhà máy bia Hạ Long, thương hiệu Hạ Long
- Năm 2011, Trở thành chủ sở hữu duy nhất của nhà máy bia Huế
- Năm 2013, Thành lập công ty TNHH Carlsberg Việt Nam và ra mắt bia Huda Gold (dòng sản phẩm cao cấp phát triển từ Huda)
- Năm 2016, Ra mắt bia Tuborg trong phân khúc cao cấp
- Năm 2018, Nhằm chào mừng Festival Huế lần thứ 10, Carlsberg Việt Nam chính thức cho ra mắt sản phẩm bia mới mang tên Huda Ice Blast
Mission
Carlsberg là một nhà cung cấp bia và các thương hiệu nước giải khát quốc tế năng động, tạo ra những trải nghiệm giá trị cho đối tác và người tiêu dùng.
Review BIA CARLSBERG VIỆT NAM
công ty tuyệt vời cung cấp nhiều quyền lợi, công việc có giá trị và một nhóm đồng nghiệp tốt (indeed)
Đây là một nơi làm việc tốt, đồng nghiệp thân thiện (indeed)
Tôi đã làm việc cho công ty được hơn hai năm và tôi đã được trao rất nhiều cơ hội để phát triển. (indeed)