TCL (VIỆT NAM) ★ 3.7

Bình Dương
1.000 - 5.000 nhân viên
Điện / Điện tử / Điện lạnh
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại TCL (VIỆT NAM)

Buôn bán/ Kinh doanh
Kỹ thuật
Hành chính
Lao động có tay nghề và sản xuất
Quản lý sản phẩm & dự án
Nghệ thuật - Thiết kế
Tài chính - Kế toán
Xây dựng
Công nghệ thông tin
An ninh - Bảo vệ

Việc làm TCL (VIỆT NAM)

Cập nhật 14/11/2025 19:39
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM)
Product Marketing Specialist (Air-Conditioner)
TCL (VIỆT NAM) 3.7★
3 đánh giá 229 việc làm 7 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/11/2025
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

The Air Conditioner Product Marketing Specialist will be responsible for developing and executing comprehensive marketing communication plan to increase brand awareness, drive sales, and establish a strong market position for TCL's air conditioning products in Vietnam market. This role requires analytical and creative skills to manage all aspects of product marketing, from market research to campaign execution.

1. Market and Consumer Insight: Conduct continuous market research to identify consumer trends, competitor activities, and new product opportunities within the air conditioner market. Analyze data to create actionable insights and inform marketing strategies.
2. Product Marketing & Strategy: Develop and execute product marketing plans for new and existing air conditioner models. Create compelling product messaging and positioning that highlights TCL's unique selling points (USPs).
3. Product Marketing Communication: Design and manage all marketing communication activities, including digital campaigns (social media, KOLs/Influencers, SEO/SEM), PR & product review activity, offline promotions (in-store displays, events), and public relations.
4. Content Creation: Lead the creation of engaging and informative content for various channels, such as product brochures, websites, social media posts, product review and video scripts. Ensure all content is on-brand and tailored to the target audience.
5. Budget Management: Manage the marketing budget for the air conditioner category, ensuring all spending is optimized for maximum return on investment (ROI). Track and report on the effectiveness of marketing campaigns.
6. Cross-Functional Collaboration: Serve as the key role between the marketing department and other internal teams, including Sales, Retail, Product management, P&L. Collaborate closely to ensure marketing activities are aligned with business goals and product timelines.

7. Reporting and Analysis: Prepare regular reports on marketing campaign performance. Use insights to recommend improvements and future strategies.
Other relevant Air conditioner communication tasks are assigned by Line Manager.

Yêu Cầu Công Việc

− Bachelor ‘s Degree and similar degree.
− At least 3-5 years of experience in Marketing communication/ Product marketing or similar roles.
− Good project management skills; ability to cope with multiple projects and good time management.
− Interpersonal skills, with strong written and oral communication skills.
− Creative, proactively updating trends and knowledge on social network, social media influencers.
− Ability to plan, strategize and report marketing.
− Have the ability to persuade and negotiate, flexible and acumen in problem solving.
− Good written skills in both Vietnamese and English.
− Dynamic, professional, proactive thinking and willing-to-learn spirit.
− Fluently with Microsoft (Word, excel, power point.
− Familiar with or Tech gadgets love spirit.

Thông tin khác

  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM)
TCL (VIỆT NAM) Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 26 VSIP II-A, Đường số 32, Khu công nghiệp Việt Nam - Singapore II-A, Thị trấn Tân Bình, Huyện Bắc Tân Uyên,

TCL là thương hiệu điện tử tiêu dùng hàng đầu toàn cầu về màn hình hiển thị, TV, điện gia dụng và thiết bị di động. Được thành lập năm 1981, TCL sở hữu các trung tâm sản xuất, các trung tâm nghiên cứu và phát triển trên toàn thế giới, đồng thời kinh doanh các sản phẩm và dịch vụ tại hơn 160 quốc gia.

Tại CÔNG TY TNHH ĐIỆN TỬ THÔNG MINH TCL (VIỆT NAM), chúng tôi tận tâm cải thiện cuộc sống và trải nghiệm của khách hàng bằng công nghệ tiên tiến của mình. Các sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi nhằm mục đích giải quyết nhu cầu, mang lại tiện ích cho khách hàng, đồng thời góp phần tạo ra một thế giới an toàn và lành mạnh hơn. Chúng tôi mong muốn truyền cảm hứng và thúc đẩy mọi người theo đuổi những điều tuyệt vời trong cuộc sống bằng thông điệp "Inspire Greatness - Truyền cảm hứng tuyệt vời".


Review TCL (VIỆT NAM)

3.7
3 review

11/03/2023
Kỹ Sư Thiết Kế Điện tại Bình Dương

Một công việc tốt lương ổn định chế độ đãi ngộ tốt nhiều lúc cũng khá áp lực doanh số nhưng bù lại với cong sức bạn đạt được (Indeed)

02/02/2024
Nhân viên QA tại Bình Dương

Thích hợp là nơi để nghỉ hưu sớm, vì tư duy và chế độ ở đây là của những người thế hệ cũ, lương thấp, KPI cao (Indeed)

01/10/2024
Thực tập sinh Network tại Bình Dương

Nhân viên cũ

Những nghề phổ biến tại TCL (VIỆT NAM)

Bạn làm việc tại TCL (VIỆT NAM)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TCL (VIỆT NAM)

TCL (VIỆT NAM)

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo