Mô tả công việc
The Aftermarket Sales Engineer is responsible in driving revenue growth through the identification and development of aftermarket sales opportunities in Vietnam. This role requires a combination of technical expertise, strong sales acumen, and exceptional customer relationship management skills.
Primary duties and responsibilities
- Sales Growth: Develop and execute strategic sales plans to expand market share and drive revenue growth within assigned territories.
- Identify and Qualify Sales Opportunities: Proactively identify aftermarket sales opportunities within existing client accounts and new prospects. Evaluate customer needs and requirements to recommend appropriate aftermarket products and services.
- Funnel Development: Participate in exhibitions, seminars, webinars etc. to generate more sales and opportunities.
- Technical Consultation: Serve as a subject matter expert on our products and services, providing technical consultation and support to customers. Understand customer challenges and recommend tailored solutions to meet their specific needs.
- Proposal Development: Prepare and present compelling proposals and quotations to customers, outlining the features, benefits, and value proposition of our aftermarket products and services. Collaborate with internal teams to ensure accurate and timely proposal development.
- Relationship Management: Build and maintain strong relationships with customers, ensuring high levels of customer satisfaction and retention. Act as the primary point of contact for aftermarket sales inquiries, addressing customer concerns and inquiries promptly and effectively
- Collaboration: Collaborate cross-functionally with internal teams, including Applications, Service, Sales, Back Office, and Logistics to ensure seamless delivery of aftermarket products and services. Communicate customer requirements and feedback to internal stakeholders to drive product enhancements and improvements.
- Reporting: Generate a monthly sales progress report for assessment by the supervisor.
- Market Analysis: Stay abreast of market trends, competitor activities, and industry developments related to aftermarket products and services. Provide insights and recommendations to management based on market analysis to enhance our competitive positioning.
Yêu cầu công việc
- Degree in Engineering or Business Studies/ Business Administration.
Experience
- At least 3 years' experience in Technical Application or Aftermarket Sales position.
- Ability to articulate technical information in a simplistic and concise manner.
- Experience using MS Office application.
- Knowledge of Engineering, Manufacturing or Inspection/Quality processes is a plus.
- Previous experience in Selling or support CAD, CAM, Statistical Software is a plus
Other skills
- Ability to read and understand technical drawings.
- Excellent analytical and problem-solving skills
- Good command of written and spoken English
- Sales process, Technical Content creation, Demonstration of Solutions
- Presenting confidently and clearly to a medium to large audience.
- Capability to work autonomously without direct supervision, while also demonstrating strong teamwork skills.
Working conditions & Other Attributes.
List working conditions, health parameters, any other (legally) required information
- Requires working in the field, directly at customer sites.
- Extensive travelling is required.
- Abide strictly to non-disclosure clauses e.g.: Compliance handling sensitive data.
- Adheres to ZEISS code of conduct
Quyền lợi được hưởng
Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Chăm sóc sức khoẻ
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company
Cơ hội du lịch
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Được thành lập từ năm 1975 mạng lưới tập đoàn tuyển dụng JAC đã mở rộng ra 10 nước trong đó có 9 nước nằm ở Châu Á. Và được công nhận là công ty tuyển dụng quốc tế được thành lập lâu nhất ở khu vực Châu Á.
Chúng tôi là công ty tư vấn tuyển dụng quốc tế chuyên kết nối các công ty với nhân tài cấp cao trên khắp Châu Á, Hoa Kỳ và Châu Âu. Cách tiếp cận kinh doanh của chúng tôi được củng cố vững chắc bởi các giá trị cốt lõi, đề cao sự tự do, kỷ luật và công bằng trong việc cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ đặc biệt cho khách hàng của chúng tôi một cách nhanh chóng và chân thành.
Với văn hóa doanh nghiệp bắt nguồn từ khái niệm ' Tsunagu ', một thuật ngữ tiếng Nhật có nghĩa là vượt qua, liên kết hoặc tiếp tục, chúng tôi mong muốn xây dựng các kết nối chuyên nghiệp có ý nghĩa để hỗ trợ sự phát triển kinh tế, xã hội và cá nhân trên quy mô quốc tế.
Review JAC Recruitment Vietnam
Đây là một công ty tốt, ban quản lý luôn hỗ trợ và đồng nghiệp luôn sẵn sàng giúp đỡ.
Môi trường làm việc tuyệt vời, có cơ hội học hỏi và phát triển kỹ năng.
Văn hóa làm việc, sự non nớt, không có chế độ phúc lợi cho nhân viên. Không có sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống cũng như hỗ trợ quản lý.