- Manage end-to-end operations performance (first and last mile) at assigned area. Ensure highest cost efficiency, area performance, and people capability and productivity.
- Develop strategies to drive synergy across different hubs in order to meet Operational Service Level Agreement, productivity improvement and SOP development.
- Lead operation improvements by tracking, improving and achieving all operations KPIs (Lead Time, loss & damage, SLA breach, Failed delivery, etc.).
- Drive ongoing deep dives on operations end to end performance (including campaigns) and come up with recommendations on how to optimize current set up.
- Be also responsible for working with other members such as the Top management, Linehaul, Sorting, etc.) in order to drive overall growth, customer and seller experience, as well as cost reduction and efficiency initiatives.
- Lead operations root cause analysis with responsible teams and incorporate the findings into key actions.
- Require working with multiple business teams across the company to manage operations projects, drive continuous improvement and enhance operations performance (first and last mile).
- Identify problems in the operating plan to escalate to relevant stakeholders and teams. Also follow through on the resolutions to ensure they are delivered.
- Degree in Business, Supply Chain Management, Engineering or relevant disciplines is advantageous
- 7+ years of experience, with at least 5 years of experience in logistics/ supply chain management is mandatory and 2 years in a leadership role
- Strong leadership & managerial skills to manage big teams and drive collaboration and synergy across different teams
- Able to independently lead operational team on-site, engage in discussions with various internal and external stakeholders
- Strong business acumen, planning and strategic mindset and good capacity to structure and drive operations audits
- Very strong operation's go-and-see mindset (Gemba, Kaizen, Lean) to be able to find gaps in our current operations processes to drive operations optimizations.
- Strong project management skills and drive improvement initiatives execution to be able to manage a transport operations roadmap
- Analytical in examining and identifying relevant information, and translating these insights into clear operational plans
- Keen eye for detail with an exceptionally high bar for accuracy and quality
- Proven fast learner; Able to adapt in an agile environment
- Good communication and presentation skills, able to communicate with stakeholders of all levels
- Hands-on, willing and able to travel across different sites to ensure smooth operations
Công ty TNHH Olam Việt Nam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000, thành lập nhà máy cà phê đầu tiên tại tỉnh Daknong. Kể từ đó, chúng tôi đã thiết lập sự hiện diện rộng rãi trên khắp các khu vực khác nhau của Việt Nam, bao gồm trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và các văn phòng khu vực tại các tỉnh Long An, Đồng Nai, Daklak, Lâm Đồng, Gia Lai và Bình Định, đồng thời mở rộng hoạt động tại các tỉnh các nước Đông Nam Á khác. Ngày nay, Olam là nhà xuất khẩu hạt điều, hạt tiêu và cà phê hòa tan lớn nhất tại Việt Nam, đầu tư 100 triệu đô la Mỹ vào một cơ sở sản xuất cà phê hòa tan hiện đại và điều hành bảy nhà máy lớn với 5.000 nhân viên trên khắp miền Trung và Nam Việt Nam. Chúng tôi cũng là nước xuất khẩu cà phê nhân lớn thứ ba và là người mua nhiều gạo của Việt Nam. Olam hiện cung cấp bông, sản phẩm gỗ, sản phẩm sữa và lúa mì vào Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ theo quy định của nhà nước BHXH, BHYT, BHTN.
- Bảo hiểm thân thể và người thân trong gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng tháng
- Teambuilding
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Olam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000
Mission
Mang sứ mệnh "Growing Responsibility" - phát triển có trách nhiệm, tập trung vào việc tăng trưởng bền vững trong các ngành nông nghiệp, thực phẩm và tài nguyên thiên nhiên. Công ty cam kết cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, bảo vệ và chăm sóc môi trường, cũng như đóng góp vào sự phát triển xã hội.
Review Olam Việt Nam
Lương tốt, tăng trưởng chậm(GL)
Công ty làm việc kiểu tùy hứng tự do, quy trình còn đơn sơ nên nhiều khi muốn làm sao làm miễn ra kết quả(rv)
Làm việc thoải mái