We’re seeking a Senior Talent Acquisition Executive to help us source, identify, screen, and hire candidates for various roles in the company.
The ideal candidate will have excellent communication and organizational skills, 3 - 5 years of work experiences in Talent Acquisition across all functions and levels, and an ability to devise sourcing strategies for potential applicants. Especially, candidate must be the one who is passionate about “self-learning and development” (*).
This role requires excellent interpersonal skills for working closely with others across various departments, build a recruitment pipeline, conduct searches and interviews, and write articles for employer branding on social networks.
Key Responsibilities:
- Provide exceptional service and full life cycle recruiting
- Develop, and maintain strong partnership with hiring managers, team members, and cross-functional team members. - Understand & advise what business truly needs.
- Proactively source candidates through various source, building and maintaining a strong network of talented candidates through market research, community building, and on-going relationship management for short- and long-term opportunities for a broad/deep range of position.
- Present company and position value proposition and story in a compelling manner
- Participate in projects and initiatives related to talent acquisition.
- Ensure TA reports are up-to-date and use them to provide insights into recruitment metrics and identify areas for improvement
Job requirements:
- Ability to understand business requirements and translate them into technical requirements. A keen understanding of the differences between various roles within organizations.
- Innovative, creative, and constructive ideas that continue to push recruiting success, utilizing various internal partners
- Proven work experience as a Talent Acquisition or similar role.
- Excellent verbal and written communication skills.
- Familiarity with social media, resume databases, and professional networks.
- Strong problem-solving skills and proactive in forecasting/raising potential blocker to on-time delivery
CÔNG TY TNHH PANASONIC VIỆT NAM là công ty 100% vốn nước ngoài đầu tiên giữ vai trò Công ty Chủ Quản tại Việt Nam.Tập đoàn Panasonic tại Việt Nam gồm tám công ty bao gồm Panasonic Việt Nam và bộ phận kinh doanh trực thuộc Panasonic Sales Việt Nam (PSV), Trung tâm nghiên cứu và phát triển (PRDCV), năm công ty sản xuất bao gồm Panasonic AVC Networks Việt Nam (PAVCV), Panasonic Appliances Việt Nam (PAPVN), Panasonic System Networks Việt Nam (PSNV), Panasonic Industrial Devices Việt Nam (PIDVN), Panasonic Life Solutions Việt Nam (PLSVN), và công ty bảo hiểm Panasonic Insurance Service Việt Nam (PISVN). Tập đoàn có tổng số nhân lực khoảng 7,000 người. Panasonic lấy yếu tố con người làm trung tâm. Vì vậy chế độ phúc lợi của chúng tôi đảm bảo rằng công dân Panasonic được chăm lo về mặt cá nhân, tài chính, và nghiệp vụ. Bạn quan tâm muốn trở thành một phần của Tập đoàn Panasonic tại Việt Nam có thể gửi hồ sơ (Tiếng Anh) về địa chỉ email của phòng Nhân sự kết nối và nhận những thông tin nghề nghiệp hấp dẫn nhất!
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Nghệ thuật
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2006: Thành lập Công ty
Mission
Nâng cao chất lượng cuộc sống của người dân Việt Nam.
Review Panasonic Vietnam Co., Ltd.
Kỹ sư(GL)
Chế độ phúc lợi tốt(IT)
Môi trường tốt(IT)