I. BRAND COMMUNICATION PLANNING (70%)
1. Develop brand communication campaigns for the assigned brand, including communication through in-house systems and outsourced systems. Implement across various platforms including:
- Offline: OOH, Events...
- Online: Social Media, Advertising, E-Commerce...
Execute specific ATL - BTL phases with a detailed daily timeline of the campaign, ensuring clear communication objectives.
Ensure the following elements:
- Message
- Guidelines, Brand ID - Business Objectives
- Timing
- Platform
2. Monitor the progress and timeline of communication campaigns.
II. RETAIL COMMUNICATION PLANNING (30%)
1. Develop multi-channel communication plans for retail programs, serving business objectives, including:
- Communication for the assigned brand
- Communication for general programs
2. Research customer behavior, market trends, propose and execute promotions including:
- Discounts and promotions
- Budget allocation for promotional advertising
3. Supervise the advertising budget, ensuring effective performance of retail communication content.
III. MANAGEMENT
1. Act as the liaison with partners related to the assigned brand and specialized departments within the marketing team and the entire company.
2. Monitor, research, and track market information, customer data, and communication targets.
3. Propose content distribution costs (advertising).
4. Control and evaluate quality.
5. Review tasks by contact point and report weekly, monthly...
6. Work with media partners (event organizers, E-Commerce partners, performance partners...) to control costs, partner activities, and optimize the effectiveness of the strategy.
7. Report operational effectiveness to leadership.
IV. GENERAL DUTIES
1. Control budget and common assets.
2. Update general communication trends in the market.
EDUCATIONAL REQUIREMENTS, SKILLS, AND EXPERIENCE
Education Level: University degree or higher
Preferred Major: Marketing, Journalism. Preference for students from Foreign Trade University, National Economics University, University of Commerce, RMIT, Greenwich...
Related Experience:
- At least 2 years of experience in marketing planning or 3 years of multi-channel deployment based experience
- Understanding of business and commerce.
- Strong knowledge of brand marketing.
- Preference for candidates with an understanding or passion for beauty and fashion products.
Language Proficiency:
English communication skills are an advantage.
Other Requirements:
- Open-minded, creative thinking
- Diligent, attentive to assigned tasks
- Interest in health care
Competency Framework:
- Analytical and creative abilities
- Teamwork skills
V. WORKING CONDITIONS
Location: 145 Lâm Hạ Street, Bồ Đề Ward, Long Biên District, Hanoi
Working Hours: 9:00 AM - 5:00 PM, 1-hour lunch break, Sunday off
Benefits:
- Salary: 15,000,000 VND/month
- Young and friendly team
- A comfortable working environment.
- Working equipments (Laptop, PC...)
Others: KPI-based bonuses, annual & holiday bonuses
Công ty TNHH TM Rồng Phương Bắc chuyên kinh doanh, phân phối, sản xuất các sản phẩm nội thất văn phòng tại thị trường Việt Nam với các thương hiệu hàng đầu thế giới như Herman Miller, Merryfair, Fursys, Bestuhl, The City, The Metro (www.thecity.com.vn). Chúng tôi đã hoàn thiện hệ thống showroom tại 3 thành phố lớn HCM- HÀ NỘI- ĐÀ NẴNG.
Với tầm nhìn là thương hiệu uy tín dẫn đầu trong phân khúc cấp trung-cao cấp, chúng tôi cam kết sẽ mang lại sự trải nghiệm sản phẩm nội thất văn phòng hòa cùng không gian làm việc hiện đại, tiện ích và thư giãn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- Công ty TNHH TM Rồng Phương Bắc là công ty chuyên cung cấp các sản phẩm nội thất văn phòng tại thị trường Việt Nam được thành lập năm 2008
Mission
- Với tầm nhìn là thương hiệu uy tín dẫn đầu trong phân khúc cấp trung-cao cấp, chúng tôi cam kết sẽ mang lại sự trải nghiệm sản phẩm nội thất văn phòng hòa cùng không gian làm việc hiện đại, tiện ích và thư giãn.