Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Objectives:
Trade Marketing Manager is a critical role who will be responsible to translate marketing ideas into winning customer and shoppers’ actions; and create Impactful In-Store activations. Translate marketing objectives and knowledge of products, customers and shoppers into business opportunities in line with channel roles and strategies to maximize business growth and ROI.
- Bringing the category vision into life in the market via collaboration with Brand and Sales Teams
- Develop in-store strategies and tactics that motivate customers positively (both short and long term) and shoppers to buy
- Evaluates promotion effectiveness on account productivity, plans; implements and monitors trade activities, and promotion programs
- Provides merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable
- Collects and manages market intelligence for management decision making
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
- Engages third party agencies and distributors for the execution of the brand activities and management of assets
2. Key Accountabilities or Responsibilities:
Data Analytics
- Sell In and Sell Out consolidation and analysis of promotions and campaigns
- Recommend Key Actions and decision ready reports from drawn insights
Business Operations
- Co-lead the implementation of channel & category strategies developed by both Sales & Marketing consistent to the Category Vision
- Independently leads discussion of BPIs and Local promotions to Distributor Sales team.
- Leads the implementation and monitoring of Trade Promotion Effectiveness; to be able to draw insights for forward decision making
- Champions Co-packing process and execute on time and in full all promotions
- Execute planned sampling activities and capture potential insights for programs deployed
- Designs local translated POSMs by him/herself or with local third party agency
Merchandising
- Recommends merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable.
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
Retail Environment
- Collects and manages market intelligence for management decision making.
Yêu Cầu Công Việc
- 2 to 3 years’ experience in sales & distribution / channel management / field trade marketing
- Minimum 2 years sales experience
- Demonstrated strong planning capability
- Creative and strategic thinker with experience of third party agency needs, structure and process
- Understanding of online advertising ecosystem, social media, digital and mobile marketing
- Ability to be proactive: take initiative, think and deliver new solutions.
- Track record of pitching, setting up and delivering partnerships with key stakeholders
- High level of Project Management skills
- Superb written, visual and verbal presentation skills
- Proactive versus reactive thinker who maintains a positive attitude
- Ability to multi-task and efficiently manage time and priorities
- Ability to handle stress and remain calm and productive under unexpected pressures
- Product Marketing experience is a plus
- Good command of English.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Thời gian thử việc: 60 ngày
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Thứ Hai - Thứ Sáu
- Lương: Cạnh tranh
Circle K tự hào giới thiệu rằng chúng tôi là chuỗi cửa hàng tiện lợi quốc tế đầu tiên tại Việt Nam, và cửa hàng đầu tiên được khai trương vào 20 tháng 12 năm 2008. Chúng tôi đã tổ chức Lễ Kỷ Niệm 10 năm hoạt động của Circle K tại Việt Nam trong năm 2018.
Circle K Việt Nam hiện đã có gần 400 cửa hàng tại các thành phố lớn như Hà Nội, Hạ Long, Hồ Chí Minh, Vũng Tàu, Cần Thơ và sẽ còn tiếp tục phát triển để đáp ứng nhu cầu của khách hàng ở khắp mọi nơi.
Chính sách bảo hiểm
- BHXH, Thưởng Lễ / Tết.
- Chính sách BHYT theo quy
Các hoạt động ngoại khóa
- Môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, thân thiện
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Circle K tự hào giới thiệu rằng chúng tôi là chuỗi cửa hàng tiện lợi quốc tế đầu tiên tại Việt Nam, và cửa hàng đầu tiên được khai trương vào 20 tháng 12 năm 2008. Chúng tôi đã tổ chức Lễ Kỷ Niệm 10 năm hoạt động của Circle K tại Việt Nam trong năm 2018.
Mission
-
Bắt đầu từ năm 1951 tại bang Texas, Mỹ, tới nay, Circle K đã trở thành một trong những thương hiệu cửa hàng tiện lợi uy tín rộng khắp, nổi tiếng trên toàn thế giới vì chất lượng sản phẩm và dịch vụ chăm sóc khách hàng tuyệt vời với hơn 15,000 cửa hàng.