YOUR MISSION:
- This role is to lead, plan and monitor marketing communications activities in Vietnam to achieve brand and commercial objectives working with the key stakeholders.
- Drive Southeast Asia initiatives aligned with Global and Glocal brand narrative
- Lead and implement communication planning strategy within country that aligns with market requirement to support DTC and Wholesale Portfolios
- Drive key marketing initiatives and implement integrated communication plans to be aligned with Global and Southeast Asia brand narrative and conduct post campaign analysis. Campaigns to engage PUMA Vietnam’s target audience and to drive brand elevation and affinity
- Develop and implement performance/ sports marketing strategy for Vietnam, including building a portfolio of sports marketing assets with national relevance.
- Lead and implement sports activations/events to engage PUMA Vietnam’s target audience relating to Performance BU (Football/Basketball/Running) to drive brand visibility and credibility
- Develop a network and build relations with Media, Personalities and Athletes in Vietnam. Promote the brand’s attractiveness by connecting with early adopters and opinion-leaders with a continuous flow of product stories. Drive brand exposure through effective seeding strategy. Be in tune with latest industry trends as well of updated digital / social media strategy
- Develop and implement Go-To-Market strategies to help drive traffic and sell-through in DTC channels and drive brand confidence with Key Wholesale Accounts in Vietnam.
- Effective management of external agencies: To ensure consistent PR coverage in Vietnam. Maintaining good relationship with related Media and PUMA Influencers. To ensure Social media agency has effective/efficient strategies to drive awareness, engagement and conversions of own and earned accounts. Other agencies for successful activations/events
- Bachelor degree or higher
- Functional: Proven Brand marketing and Trade / E-comm marketing experience from international Brand across multiple countries.
- Industry: preferred sports, lifestyle or fashion
- Leadership: previous management experience, direct as well as indirect
- 5-7 years’ experience in overseeing Brand Marketing and E-comm marketing.
- Strong point of view and executing insight-driven, strategic and measurable brand Marketing programs
- Creativity & Innovation, initiative & self-motivated, leadership & team player, planning & organizing
PUMA provides equal opportunities for all job applicants, regardless of race, color, religion, national origin, sex, gender identity or expression, sexual orientation, age, or disability. Equality for all is one of the core principles at PUMA and we do not tolerate any form of harassment or discrimination.
Công ty TNHH XNK Điện máy Duy Tân là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền các sản phẩm máy nông nghiệp và dụng cụ cầm tay tại Việt Nam. Hơn 15 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực kinh doanh máy nông nghiệp và dụng cụ cầm tay, Điện máy Duy Tân đã tạo dựng được vị thế và uy tín thương hiệu của mình trên thị trường phía Bắc, đặc biệt là thị trường phía Tây Bắc. Với mong muốn mang tới những sản phẩm chất lượng tốt nhất đến với người tiêu dùng, vì thế chúng tôi đã chọn những nhà sản xuất làm đối tác chiến lược cùng đồng hành phát triển thị trường. Với sứ mệnh trở thành nhà phân phối máy móc và dụng cụ cầm tay hàng đầu tại Việt Nam. Để làm được điều này ban lãnh đạo và toàn thể nhân viên công ty TNHH XNK Điện máy Duy Tân đã nổ lực phấn đấu không ngừng, trải qua nhiều thách thức khó khăn đến nay sản phẩm của thương hiệu Điện máy Duy Tân đã nhận được sự tín nhiệm rất cao của người tiêu dùng góp phần tạo dựng được chỗ đứng vững chắc trên thị trường.