The role of PRUVenture Business Development Manager (BDM) is a sales management role and the jobholder directly report to Regional SAles Head.
The Jobholder is accountable for successfully execution of the PVA Urban strategies as well as achievement of the Gallerie business objectives.
The Jobholder has primary responsibility for establishment of a team of high-productive Pru-planner; and is accountable for managing the team daily sales activities; leading and driving them to achieve APE production; rolling out sales activities & business activation; and robust supporting Pru-Planners in career development.
- Business Development:
- Build & implement business action plan (quaterly/ monthly/weekly) for delegated sales team following the Gallerie strategy & direction.
- Be responsible for APE contribution by leading Pru-Planners to consistently achieve and exceed the APE production; managing Pru-Planners’ daily sales activities and the roll out of business activation plans to support for prospect creation and Urban customer attraction.
- Be responsible for effectively managing Pru-Planner sales team by monitoring & advising Pru-Planners' structured day; keeping track of Pru-Planners’ attendance; monitoring and supporting for customer calling program.
- People Management:
- Providing on-the-job coaching and sales counselling to Pru-Planner; conducting Joint-Field-Work (JFW) and providing them with a constructive feedback for improvement; ensuring Pru-Planners are well equipped with all the necessary skills for achieving an effective customer approach.
- Be responsible for Pru-Planner recruitment by supporting for Pru-Planner sourcing, proactively involving in the selection & recruitment process to achieve monthly target of new recruits; and accountable to attract and retain Pru-Planners.
- Be responsible for coordinatively implementing of the EDP Program and supporting Pru-Planners to pursue learning and development plan; and ensuring Pru-Planners are strictly adherence to the training requirements.
- Operation, Risk Management & Others:
- Be accountable for fostering a compliance culture as well as managing operational & compliance risks by liaising with the Compliance Coordinator to implement PVA internal controls & Group Compliance Policies.
- Direct the enforcement of need-based sales process, policies & procedures, local regulations, internal control & operational risks to ensure full adherence to PVA legal and regulatory requirements across the functional area of the Gallerie South/North.
- Other tasks and projects as assigned by managers.
- Educational background and professional experience
- College Degree
- 3-5 years of experience in frontline sales & customer management
- Experience with proven record on coaching & training subordinates
- Working experience in Finance & Banking, Insurance industry is an advantage
- Basic command of English in both writing and speaking
- Competencies
- Sales & Services Management; Sales Coaching techniques
- Analytical Thinking, Planning and Organizing
- Resilience
- Interpersonal Sensitivity, Team Building & Motivation and Talent Magnet
- Persuasive and influencing; Communication and Negotiation
- Problem Solving
Trong gần 50 năm phát triển, Điện Quang từ đơn vị sản xuất sản phẩm thuần túy đã không ngừng nỗ lực trở thành công ty công nghệ hàng đầu, giúp nâng tầm trải nghiệm của khách hàng qua những sản phẩm và bộ giải pháp chiếu sáng thông minh toàn diện.
Trong suốt quá trình hình thành và phát triển, với sự nỗ lực không ngừng từ ban lãnh đạo đến cán bộ nhân viên, Điện Quang đã vinh dự đạt được nhiều giải thưởng, bằng khen, chứng nhận tiêu biểu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Thể thao
- Party
- Tình nguyện
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
- Xây dựng đội ngũ (team building)
- Lễ khen thưởng.
Lịch sử thành lập
- 1973: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
-
Không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review Tập Đoàn Điện Quang
Lương thấp hầu hết các vị trí, trừ các vị trí trưởng phòng IoT hoặc Homecare (RV)
Môi trường làm việc thoải mái, thân thiện (RV)
Công việc ổn định, làm việc không quá căng thẳng (RV)