About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
Assist Senior Account Manager to deliver volume and revenue and other objectives in assign accounts by selling in Sales
Development objectives and Initiatives established during the AOP and build sustainable strategic partnership with customers via JBP. Develop, closely follow up and execute agreed business programs, leverage effiecient call coverage and ensure all assigned accounts comply with SPVB performance standards and commitments.
Job Responsibilities
- Grow Volume, revenue and share in assigned accounts
- Develop, sell and execute effective CDAs with idenified customers as alignement with AM/SAM
- Develop and keep updated an account plan to the SPVB standard: develop specific standards for merchandising range, promotions activitites for accounts to enhance brand image and gain share
- Develope initiatives in assigned accounts to improve the business performance
- Call on all customer wiring assignments as planned
- Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to location
- Ensure to achieve 5 points scorecard
- Monitor performance and compliance to CDAs, taking corrective action when necessary
- Ensure fast solution for smooth operation when there is changes from customers or from SPVB: payment, supply chain
- Setting objecives and tracking results
- Set clear objectives that are consistent with company goals with alignment with AM/SAM
- Ensure clear communication and aherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis
- Identify & Win new business Identify and evaluate new business opportunities (new distribution/new customers) & develop SPVB products in new accounts in assigned location with effective CDA, alignement with AM/SAM
- Others
- Coordinate with OPE & Blueforce to execute daily sales operation in assigned location
- Lead problem solving and address team issue
- BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
- Experienced On-premise channel (Food, Beer…), 02 years minimum
- Good channel/customer/industry insight
- Good understanding of selling & distribution system
- Good functional skills including: analytical/logical skill & negotiation skill
- Good interpersonal skills: communication, strategic influencing and presentation skill
- Solutions & results oriented, customer service oriented
- Ability to handle complexity
- Good commands of English
- Strong computer , work with system (DMS, SAP…)
Trong gần 50 năm phát triển, Điện Quang từ đơn vị sản xuất sản phẩm thuần túy đã không ngừng nỗ lực trở thành công ty công nghệ hàng đầu, giúp nâng tầm trải nghiệm của khách hàng qua những sản phẩm và bộ giải pháp chiếu sáng thông minh toàn diện.
Trong suốt quá trình hình thành và phát triển, với sự nỗ lực không ngừng từ ban lãnh đạo đến cán bộ nhân viên, Điện Quang đã vinh dự đạt được nhiều giải thưởng, bằng khen, chứng nhận tiêu biểu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Thể thao
- Party
- Tình nguyện
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
- Xây dựng đội ngũ (team building)
- Lễ khen thưởng.
Lịch sử thành lập
- 1973: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
-
Không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review Tập Đoàn Điện Quang
Lương thấp hầu hết các vị trí, trừ các vị trí trưởng phòng IoT hoặc Homecare (RV)
Môi trường làm việc thoải mái, thân thiện (RV)
Công việc ổn định, làm việc không quá căng thẳng (RV)