Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH SẢN XUẤT KINH DOANH HAI THÀNH – Tự hào là đơn vị tiên phong và đồng hành cùng khách hàng trong lĩnh vực thiết kế, chế tạo – thi công – lắp dựng nhà xưởng, nhà thép tiền chế, nhà kho công nghiệp chất lượng cao…đạt tiêu chuẩn quốc tế cho thị trường trong và ngoài nước.
Hai Thành được thành lập vào năm 1986. Sau hơn 36 năm xây dựng và phát triển, Hai Thành đã có những đóng góp tích cực trong lĩnh vực kèo thép tại Việt Nam. Các sản phẩm nhà thép tiền chế thương hiệu Hai Thành đã có mặt khắp thị trường trong nước từ những công trình dân dụng đến những công trình qui mô lớn trọng điểm của đất nước, đặc biệt là các khu công nghiệp.
Với phương châm hoạt động “Lấy chất lượng làm kim chỉ nam”, Hai Thành lấy chữ tín làm đầu, lấy chất lượng làm vũ khí cạnh tranh. Chúng tôi luôn cải thiện, đổi mới mỗi ngày nhằm nâng cao chất lượng sản phẩm – dịch vụ tốt nhất đến với khách hàng. Mỗi công trình do Hai Thành tiếp nhận, đội ngũ kiến trúc sư đều đưa ra những giải pháp tối ưu nhằm giúp khách hàng tiết kiệm chi phí, đảm bảo tiến độ và chất lượng khi bàn giao.
Mục tiêu chiến lược của công ty là trở thành doanh nghiệp hàng đầu trong việc cung cấp các các dịch vụ thiết kế, sản xuất và thi công các công trình nhà thép tiền chế chất lượng cao trong nước và vươn tầm quốc tế. Khi cần các sản phẩm kèo thép tiền chế – nghĩ ngay đến Hai Thành!
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Năm 1986, cố Chủ tịch Võ Văn Thành sáng lập Doanh nghiệp tư nhân Cơ Khí Hai Thành, được xem là đơn vị tiên phong trong lĩnh vực sản xuất và lắp dựng nhà thép tiền chế.
- Năm 1996, Doanh nghiệp tư nhân Cơ Khí Hai Thành được đổi tên thành Công ty TNHH sản xuất – kinh doanh Hai Thành.
Mission
Cung cấp giải pháp tối ưu cho mọi công trình thép tiến chế với chất lượng theo tiêu chuẩn cao và luôn coi khách hàng là trọng tâm trong sự phát triển.