Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Role
- Responsible for leading execution of ITM calendar/ monthly trade activities at their location to maximize the awareness & productivity of Suntory PepsiCo’s brands at POPs
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Drive & Ensure effectiveness of execution (monitoring, tracking, payment):
- Implement all execution & manage budget of all ITM programs (owner of allocation down to Channel/ Distributor/ SS/ route, DCR..)
- Leading deployment all monthly activities to Sale frontline down to DCR level. (monthly DCR web-bex, monthly sale sup meeting….)
- Daily/ Weekly/ Monthly tracking, monitoring all monthly activities.
- Owner of all payment to customers/ distributors OTIF of all monthly trade activities.
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Got all feedback (Sale/ market) and Evaluation key programs to highlight bright spots & hot spots with clear learning & communication.
- Provide customer insight/ local competitor information to Trade Cat team & SDs.
- Ensure effectiveness in cross functional alignment activities; Efficiently work with other parties (external & internal)
- Align with Sale team & channel operation team to organize Trade events (Products launching; DCR or Customer conference)
- Other:
- Coaching their staffs to deliver assigned tasks OTIF.
- Other tasks assigned by their line manager
Skills And Experience
Functional expertise
- At least 04 years of work experience in Sales/ Marketing/ Trade Marketing, FMCG preferred.
- Trade Marketing knowledge and understanding of retailer/shopper behavior/insights.
- Analysis skill. Able to translate from data into insights.
- Good communication, influencing.
- Leadership, proactive and result-oriented.
Please also note that your profile will be kept confidential and only shortlisted candidates will be contacted.
Education
Với tiền thân là Trung tâm BDVH & LTĐH Thành Đô (thành lập từ năm 2005) đã có hơn 10 năm thành công trong lĩnh vực giáo dục tại TP. HCM, đến nay, sau 9 năm xây dựng và phát triển, Hệ thống trường Nhân Việt (thành lập từ năm 2010) đã và đang khẳng định được thương hiệu và chất lượng giáo dục của mình tại TP. HCM.
Năm 2021, với những ý tưởng hoàn toàn mới về một mô hình giáo dục THPT tư thục – Mô hình giáo dục theo đề án, giáo dục bằng phương pháp nêu gương, giáo dục bằng phương pháp tiếp cận thực tiễn để tự đánh giá mức độ hoàn thiện nhân cách bản thân... những thành viên Hội đồng sáng lập đã cho xây dựng Hệ Thống Trường Hội nhập Quốc tế Bamboo, tạo một môi trường học tập tốt cho các em học sinh, góp phần cùng với ngành giáo dục đào tạo nâng cao dân trí, đào tạo nhân lực, bồi dưỡng nhân tài cho sự nghiệp công nghiệp hóa-hiện đại hóa đất nước, sớm đưa dân tộc Việt Nam sánh vai cùng các cường quốc năm châu trong thời kỳ hội nhập.