Mô tả công việc
Main in- charge of Category: Kids- Toy
Make & propose Assortment Plan- Making item sale plan and SH map & C.A.P (conceptional assortment plan)- Set focus item (Price, Sales & Purchase plan and Price & Cost)- Schematic plan and Block layout for display- Making Promotion plan
Supplier management- Develop sourcing for merchandise from local suppliers- Ensure suppliers have the capability and capacity to provide product in line with agreed timescales and quality standards- Build and maintain excellent relationship and network with suppliers- Ensure all aspects of supplier performance is properly and effectively assessed and managed, taking appropriate remedial action where necessary- Get better condition for TOP suppliers.
Budget plan and Control- Review Sales by monthly and control TOD- Monthly Check MD report and adjust for next 2 month budget to achieve yearly budget in charge
Coordinating with other departments- Explain to OP team as following- Monthly sales plan (Focus item with sale plan, Block layout & promotion plan, Trend of sales)- Instruct and support to OP team layout change monthly- Solve merchandiser problem- Make marketing and POP to present merchandiser strategy clearly for customers.
Follow Merchandise Policy & 52W sales plan- Analyze 3C (Customer, Competitor & Company) pre- season with Marketing view and make Group Policy based on Soft line policy- Category Policy has 5 functions (Concept/Sales Plan/Price policy/Supplier policy/Promotion Policy)
Check Sales & Stock progress and adjustment in season- By Weekly• Check Sales, Stock progress and adjust for further order• Check actual stock inventory, storage, shrinkage and placement- By Month• Check Sales, Stock progress and make promotion plan for next month• Propose Sales plan in charge to OP team including display and Visual merchandise• Provide the design, direction and placement of the POP• ABC analyze and make decision to expand item and reduce item
Yêu cầu công việc
03- year experience in retail with the same category is prefferred
University degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects
Customer- focused
Good communication and negotiation skills
Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet
Show the passion of the merchandise career
Quyền lợi
Performance Bonus
Lunch at Canteen
Training Activities
Company Bus
Laptop for work
Insurance base on Law
Annual Leave
Commitment 13th salary
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-15 01:45:02
Thành lập từ năm 1946, trải qua 2 thời kỳ kháng chiến và hơn 75 năm hình thành và phát triển, May 10 hội tụ đầy đủ tố chất của một thương hiệu hàng đầu Việt Nam, là thương hiệu công sở dẫn đầu và là đối tác cung cấp trang phụ cho các tập đoàn, các Tổng công ty…. Hiện nay, May 10 là một doanh nghiệp đa ngành, hoạt động kinh doanh trong nhiều lĩnh vực như sản xuất và xuất khẩu hàng dệt may thời trang, kinh doanh thời trang bán lẻ, dịch vụ khách sạn, nhà hàng; có 18 đơn vị thành viên tại 7 tỉnh thành trong cả nước, hơn 12.000 lao động với trên 60 cửa hàng và gần 200 đại lý trên toàn quốc. May 10 tự hào mang đến cho khách hàng yêu thời trang Việt những trang phục đẳng cấp quốc tế nhưng mang đậm chất Á Đông thuần Việt qua các dòng sản phẩm trở thành biểu tượng như: Etenity GrusZ, May10 M Series - May10 Expert, May10 Prestige, May10 Classic, May 10 Advancer, Big Man, Cleopatre, Pretty Woman, Freeland…
Nhiều tên tuổi lớn của ngành may mặc thời trang có uy tín trên thị trường thế giới đã hợp tác sản xuất với Tổng công ty May 10 như Vineyard Vines, Banana Republic, Vanheusen, Abercrombie & Fitch, ANF, Express, Calvin Klein, DXL, PVH, Gap, Next, Marks &Spencer, Marc o’Polo, Tom Tailor, Esprit, Seidensticker, Jaques Britt, Next, Moss Bross, Ted Baker, Regal, Ortovox, Toray, Aoyama ... Với mong muốn mang lại những sản phẩm thời trang đẳng cấp, thuần Việt nhưng mang hơi thở và xu hướng thời trang quốc tế, May10 luôn nỗ lực hoàn thiện các sản phẩm dịch vụ của mình để mang lại những giá trị cốt lõi cho khách hàng.