Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Vietnam Booking thành lập văn phòng đầu tiên, đặt trụ sở tại 190 Trần Quý, Phường 6, Quận 11, TP. HCM. Trong năm 2009, Vietnam Booking trên cương vị là một đại lý vé máy bay giá rẻ, uy tín đã chiếm trọn lòng tin của những khách hàng quen thuộc. Với mục tiêu và phương hướng kinh doanh đúng đắn, trong năm này, Vietnam Booking đã dần có chỗ đứng và tạo dấu ấn mạnh mẽ.
Vietnam Booking cũng chào sân lĩnh vực Dịch vụ Visa và may mắn được nhiều khách hàng đón nhận. Đáp lại đó, Công ty đã dốc hết sức để nâng cao tỷ lệ đậu Visa gần như tuyệt đối với mức 97%, giúp cho nhiều khách hàng thành công có thị thực các nước phát triển trên thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Vietnam Booking đã hợp tác với nhiều đơn vị Khách sạn, Lữ hành để tổ chức thành công những Tour du lịch nội địa đầu tiên, đưa người Việt đến với nhiều cảnh quan tươi đẹp của đất nước. Đặc biệt, các tour đoàn thể, tour MICE của Công ty đã được nhiều đơn vị tin chọn.
Review Vietnam Booking
Công ty đầu tiên cho mình cảm giác tệ đến như vậy. Môi trường toxic chỉ toàn nịnh bợ, drama, ai giỏi là bị đì cho không còn thở nổi đến khi nghỉ thì thôi
Mình từng làm qua rất nhiều cty nhưng đây có lẽ là công ty tệ hại nhất từ trước đến giờ. Không đóng BHXH, bốc lột nhân viên, KPIs vượt sức chịu đựng của con người
Xếp về độ tệ, chắc mình cho cty thang điểm 10. Làm cả năm quần quật k đóng bảo hiểm cho nhân viên