Mô tả công việc
A DAY IN THE LIFE AS A SALES TEAM LEAD:
Team management
Recruit new Reps to fill the vacancy.
Set MR priorities & objectives
Effectively counsel and coach all reps in the district to continuously improve their product detailing skills and to align their behaviors to Company Code
Coach & direct the team to implement marketing plan & projects.
Analyze training needs & propose training courses to develop the team's competencies. Work with HR/ Medical/ Training departments to provide proper training / performance evaluation & recognition
Ensure the use of CRM tools to monitor and optimize Med Reps' detailing calls.
Ensure understanding of total rewards system and use this to motivate the team to improve their earnings.
Build strong team spirit by setting clear directions, clarifying expectations, providing support, promoting teamwork and collaboration, and constantly engaging their people to drive retention.
Territory planning
Analyze figures & available information of the assigned districts, define opportunities & gaps and develop an action plan to achieve objective & growth.
Set the right objectives to each team member based on the assigned territory & potential patients / customers.
Plan, validate, facilitate, approve, and ensure implementation of tactical plans agreed from the company strategies/ priorities.
Follow up closely & frequently on the performance to ensure the team achieved their objectives.
Provide forecast by month, by quarter as needed based on customers' demand & market trends
Monitor market trend, customers feedback and provide frequent feedback of tactical plans, and competitive activities
Customers relationship management
Define key / potential customers & understand their expectations
Seek for customer's need & propose actions to meet customers' demands to ensure the customers' recommendation, prescription and dispensing of the assigned products.
Meet with customers, train & coach med reps to maintain business relationships, negotiation and the deal closing.
Represent company at customers' meetings / events to promote products.
Maintain necessary contact with major accounts, key customers to achieve the objectives of the company
Territory management
Analyze territory & allocate appropriate headcount & competencies.
Check accuracy and updating customer coverage of all promoted products by Med Reps
Analyze market, key account's potential in the region, using the available market information and provide analysis as an input to the overall target-setting process.
Lead and facilitate target-setting activity in the territory.
Ensure an optimal and logical territory alignment for all teams.
Implementation of company activities & projects
Implement & follow up promotional programs & merchandising campaign
Organize, present and attend meetings to ensure proper implementation of marketing plans and activities by the reps within approved budgets.
Implement & follow up projects related to customers & insure the achievement of KPIs
Yêu cầu công việc
QUALIFICATIONS:
Bachelor's degree or above, major in Pharmacist or Doctor
At least 5 years of successful management and/or supervisory experience
Proven ability to build and maintain access to a network of physicians
PREFERRED QUALIFICATIONS:
If you have the following characteristics, it would be a plus:
Demonstrated leadership to inspire reps to achieve success and encourage a positive team culture.
Excellent listener and fair-minded coach
Confident, articulate, and professional speaking abilities
Experience working with OB-GYN hospitals and private clinics
Quyền lợi được hưởng
- Monthly quarterly & year end bonuses
- Competitive allowance, health care insurance
- More than 18 annual leave days
- Professional training
Netpost là đơn vị chuyên cung cấp các dịch vụ chuyển phát nhanh trong nước. Tuy là một công ty trẻ mới tham gia vào thị trường chuyển phát, nhưng nhờ có sự tin tưởng ủng hộ nhiệt tình của Quý khách hàng và các đối tác, chúng tôi đã chiếm cho mình một chỗ đứng vững chắc trong lĩnh vực Bưu chính chuyển phát, phục vụ chuyển phát nhanh, hàng hóa khắp 63 tỉnh thành trên cả nước và quốc tế. Với bộ máy, đội ngũ nhân viên trẻ trung thực, nhanh nhẹn, phục vụ nhiệt tình chu đáo đã mang lại sự tin tưởng ngày càng nhiều từ các Quý khách hàng. NETPOST luôn đặt lợi ích của nhân viên, khách hàng lên hàng đầu, luôn lỗ lực đem lại lợi ích lớn nhất cho nhân viên và khách hàng của công ty. Vì vậy chúng tôi luôn nghiên cứu để tạo ra môi trường làm việc mà ở đó nhân viên có thể phát huy tối đa năng lực, đưa ra các giải pháp nhằm tiết kiệm tối đa chi phí cho Quý khách hàng nhưng vẫn đáp ứng được chất lượng, thời gian và nhu cầu đa dạng của Quý khách.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
- Với chính sách “Coi trọng và phát triển con người, trọng dụng nhân tài” Đại Phát luôn đón chào các tài năng đến làm việc tại công ty và cùng chung sức vì sự phát triển của Đại Phát.