What You Will Do
Campaign Planning & Strategy:
- Lead influencer selection strategy development, collaborating with Account, Planning, Creative, and Creator Growth teams to align with client goals and target audiences.
- Create a framework for identifying and vetting influencers across platforms to ensure strong brand alignment.
- Develop influencer plans with a focus on selection, trending tactics, performance metrics, and timelines to maximize results.
- Present and pitch influencer strategies to clients, highlighting how influencer choices will drive success, and clearly outlining KPIs and success measures.
- Collaborate with strategic planning and creative teams to ensure influencer efforts align with overall campaign objectives.
- Stay updated on industry trends to continuously refine strategies and identify new opportunities.
- Work with planning, project management, influencer management, and creative teams for seamless campaign execution.
- Collaborate with influencer management to research, propose influencer lists, prepare quotations, and optimize KPIs for client campaigns.
- Provide performance reporting with actionable insights to enhance future campaigns.
- Ensure influencer plans support broader business goals and deliver measurable results.
- Coach and train team members to enhance productivity and proposal & campaign quality.
- Foster a collaborative, results-driven team culture, encouraging accountability and professional growth.
- Bachelor's Degree is required
- At least 5 years of experience in an advertising agency; with at least 3 years in a social outreach/influencer planning role.
- Strong understanding of influencer marketing trends, platforms (FB, TikTok, IG, YouTube, etc.), and social media metrics.
- Proven track record of developing successful influencer strategies and managing end-to-end campaigns.
- Excellent communication, and presentation with experience in client-facing roles.
- Strong analytical skills to assess influencer performance and campaign ROI.
- Good command of English
- Self-starter, fast learner with a can-do spirit
- Experience in managing teams of the same size (3 - 5 members)
- Social-savvy with a keen ability to research and identify new trends and influencers across platforms.
- Strong network of influencer connections is a major advantage.
- Competitive Salary
- Performance Review (2 times per year)
- Performance Bonus (1 time per year from 0.5-month to 3-month salary amount)
- Annual Leave: 15 days and other leave types
- Private Health Insurance
- Allowances (Parking Fee, TGIF, Team Bonding,...)
- MacBook to be provided
- Good chance to explore new trends in the digital market
- Work in a professional, active, international, and dynamic environment
Ecomobi là nền tảng trung gian, kết nối bán hàng trực tiếp (Social Selling Platform) giữa doanh nghiệp với những chuyên gia tối ưu quảng cáo và cộng đồng sáng tạo nội dung – những cá nhân được nhiều người theo dõi và có sức ảnh hưởng trên mạng Internet. Theo đó, các doanh nghiệp sẽ có cơ hội được tăng doanh thu với cam kết cụ thể về mặt kết quả. Cộng đồng sáng tạo nội dung cũng có thể kiếm tiền một cách dễ dàng bằng cách quảng cáo hoặc bán các sản phẩm, dịch vụ phù hợp từ nhiều nhãn hàng uy tín cho chính cộng đồng “fan” của mình. Và thông qua Ecomobi, các Influencer có thể có thêm nguồn thu nhập hấp dẫn lên tới hàng trăm triệu hàng tháng từ các kênh tương tác của mình trên mạng xã hội như Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, Bigo Live… và kết hợp với các nhãn hàng nổi tiếng thế giới như: Unilever, SecretKey…
Review Ecomobi
Môi trường làm việc năng động và đầy thách thức(IT)
Môi trường làm việc tốt cho các bạn trẻ năng động(IT)
Môi trường và đãi ngộ quá tốt(IT)