Mô tả công việc
1. Compliance:
• Develop and oversee control systems to prevent or address violations of legal guidelines and internal policies.
• Implement and update Rakuten Group Policy.
• Evaluate the impact of updates from Rakuten Group Policy (twice a year), report to the General Director, and consider how to apply them to Rakuten Fintech Vietnam.
• Be responsible for compliance and governance, especially related to Rakuten Group and Rakuten Card.
• Collaborate with Rakuten Card, corporate counsels, and HR departments to monitor the enforcement of standards and regulations.
• Check processes and results, and report periodically to the General Director (including purchasing, payment, assets, etc.).
• Manage risk through Monthly Subsidiary Reports, Business Continuity Plans, and Personal Data, and proactively contact stakeholders to resolve any risk issues.
• Review colleagues' work when necessary to identify compliance issues and provide advice or training.
• Stay abreast of regulatory developments within or outside the company as well as evolving best practices in compliance control.
• Perform other administrative work as assigned by the HR Manager.
2. Security:
• Work with the IT team to review processes and results related to internet usage, email security, company devices, log checks, and access rights.
• Report to the General Director periodically.
• Control budgets for security operations and monitor expenses.
• Attend meetings with other managers to determine operational needs.
• Plan and coordinate security operations for specific events.
• Coordinate staff responses to emergencies and alarms.
• Handle and support Security Training
• Review reports on incidents and breaches.
• Investigate and resolve issues.
• Create reports for management on security status.
• Analyze data to form proposals for improvements (e.g., implementation of new technology).
• As a member of the Computer Security Incident Response Team, address related issues.
Yêu cầu công việc
1. Knowledge & Experience:
• Bachelor’s degree in law, Business Administration, Information Technology, or a related field.
• 5+ years of experience as a Compliance Officer, Security Officer, or in a similar position.
• In-depth knowledge of industry standards and regulations.
• Excellent knowledge of reporting procedures and record-keeping.
• Experience in Risk Management.
2. Soft Skills:
• Excellent communication skills in English.
• Strong written communication skills for documenting audit findings, procedures, and compliance reports.
• Strong presentation skills for delivering clear and concise information to stakeholders.
• Methodical and diligent with outstanding planning abilities.
• An analytical mind capable of understanding the complexities of procedures and regulations.
• Experience working in a Japanese company.
• Japanese language skills are a plus.
Quyền lợi được hưởng
■Salary: 25M~36M Gross
■Working time:Monday - Friday: From 8:00 To 17:00
■Benefit
• 100% salary on probation time
• Commuting Allowances
• Meal Allowances
• Vietnamese compulsory insurance (base on full salary)
• Tet Bonus (13 month) & other bonus
• Salary review (Once a year)
• Annual Leave
• Health check- up
• Health care
• Company trip & other internal events...
Với 22 năm hoạt động kinh doanh trong lĩnh vực hội nghị, yến tiệc và nhà hàng, Công Ty Cổ Phần In Holdings đã khẳng định uy tín của mình qua việc xây dựng và phát triển thành công những thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực này tại Thành phố Hồ Chí Minh, trở thành lựa chọn ưu tiên của các khách hàng, công ty trong nước và quốc tế như: GEM Center, trung tâm hội nghị White Palace Hoàng Văn Thụ, trung tâm tổ chức sự kiện và triển lãm White Palace Phạm Văn Đồng, nhà hàng The Log, W Gourmet. Để có được thành công đó, Công Ty Cổ Phần In Holdings đã từng bước xây dựng cơ cấu tổ chức và hệ thống các công ty thành viên chuyên biệt nhằm đảm bảo cho sự phát triển bền vững của công ty. Công Ty Cổ Phần In Holdings gồm các công ty thành viên là PQC Convention, Phú Quý Thủy Mộc, PQC Vạn Xuân, PQC Hotel & Restaurant tạo nên sự kết hợp chặt chẽ giữa hoạt động của các công ty, góp phần mang lại hiệu quả cho việc đầu tư, phát triển, quản lý và khai thác hiệu quả các dự án trong ngành công nghệ hiếu khách và ẩm thực. Lợi thế từ đội ngũ hơn 2,500 nhân sự cơ hữu đã có kinh nghiệm phục vụ sự kiện, yến tiệc cấp cao của các sở, ban, ngành, hiệp hội doanh nghiệp và các công ty trong và ngoài nước, chúng tôi tự tin sẽ mang đến cho khách hàng của mình những sản phẩm và dịch vụ hoàn hảo. Hoạt động trong lĩnh vực công nghệ hiếu khách, PQC luôn được xây dựng trên một nền tảng rất nhân bản. Tại PQC, con người được xác định là nhân tố then chốt để tạo nên các giá trị thành công, vì thế, chúng tôi quan tâm đến đội ngũ nhân sự của mình trên mọi phương diện. Gia nhập PQC, các bạn sẽ được làm việc trong một môi trường chuyên nghiệp, năng động với nhiều cơ hội thăng tiến & phát triển nghề nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2019
Mission
Hoạt động trong lĩnh vực công nghệ hiếu khách, PQC luôn được xây dựng trên một nền tảng rất nhân bản. Tại PQC, con người được xác định là nhân tố then chốt để tạo nên các giá trị thành công, vì thế, chúng tôi quan tâm đến đội ngũ nhân sự của mình trên mọi phương diện.
Review In Holdings
Làm tăng ca mà không có lương, phúc lợi nhân viên không cao (rw)
Trả lương bèo bọt mà thích OT ko lương. (rw)
Ban kiểm soát hay bắt bẻ, phúc lợi không đủ, môi trường không hòa đồng (rw)