Mô tả công việc
As a Graphic Designer and Video Specialist at Dunlopillo, you will play a pivotal role in the Marketing team based in Vietnam. The primary responsibility involves overseeing day-to-day operations and executing design creatives, including catalogues, social assets, ad creatives, GIFs, and more. The ideal candidate should have a minimum of 3 years of experience in graphic design, demonstrating expertise in managing a brand's visual language and collaborating with team members to integrate it into the marketing mix. We offer a competitive salary and a comprehensive benefits package.
Key Responsibilities:
• Design Execution:
Translate design briefs into compelling designs, ensuring a cohesive brand image across various print and digital communications.
Develop and create designs in alignment with Dunlopillo's global brand
Ensure consistent adherence to brand guidelines and quality standards in both physical and digital graphics.
• Video Production:
Generate ideas, script, and produce high-quality videos for advertising campaigns, tutorials, and marketing content.
Edit and optimize videos to ensure high engagement and effectiveness
• Collaboration and Brand Advocacy:
Partner with the team to leverage briefs, data, and insights for creating visual brand marketing that drives sales and advocates for the Dunlopillo brand.
Develop a hierarchy of standards and define a cohesive graphic language to create a unified brand.
• Support and Presentation:
Support the brand with visually appealing decks and presentations.
• Creative Problem Solving:
Provide solutions thoughtfully and promptly.
Brainstorm ideas and collaborate with the team to prototype visual concepts and ideas, including mood boards, mockups, animatics, storyboards, and test shows.
• Quality Control and Guidelines:
Ensure quality control of creative work and provide feedback to creative vendors, agencies, and contractors to meet our standards for quality and align with brand guidelines.
Create and manage a library of creative templates and guidelines for team-wide use across different projects.
Yêu cầu công việc
• 1-3 years of professional graphic design experience at an agency or in-house.
• Outstanding visual design skills in typography, composition, signage, wayfinding, motion, and systems design.
• Experience working in multimedia content production.
• Proficiency in graphic design and video editing tools (Adobe Creative Suite, Premiere Pro, After Effects, InDesign etc.).
• A startup mindset and spirit: teamwork, agility, and a commitment to quality.
• Desire to contribute to building a world-renowned brand.
The role of the Graphic and Video Content Specialist focuses on creating creative and effective multimedia content to support the organization's communication and marketing objectives.
Quyền lợi được hưởng
Chương trình Khám sức khỏe hằng năm cho nhân viên.
Đào tạo
Các chương trình đào tạo cho nhân viên
Hoạt động nhóm
Có cơ hội làm việc với tất cả phòng ban
Yan Media Group là tập đoàn truyền thông đa phương tiện giải trí đầu tiên và duy nhất của Việt Nam tập trung phát triển chuyên biệt các hình thức tổng hợp giải trí dành cho giới trẻ, được tích hợp thông qua tất cả các kênh truyền thông lớn bao gồm: TV (truyền hình), Digital (phương tiện trực tuyến), Event (tổ chức sự kiện); Production (sản xuất chương trình). Yan cung cấp nội dung chuyên biệt để phát sóng trên truyền hình và trên các kênh trực tuyến khác, đồng thời phát triển mạnh mẽ các kênh truyền thông chuyên về kích hoạt thương hiệu, các giải pháp di động và mạng xã hội. Tầm nhìn của Yan Media Group là trở thành tập đoàn giải trí truyền thông hàng đầu tại Việt Nam. Sau 06 năm hình thành và phát triển, Yan Media Group đã mạnh dạn mở rộng đối tượng phục vụ tới phụ nữ và gia đình. Với những thành công và kinh nghiệm trong việc chinh phục giới trẻ, Yan Media Group cũng sẽ áp dụng mô hình tích hợp công nghệ để tiếp cận đối tượng khán giả mới. Bước tiến đầu tiên chính là sự ra đời của kênh truyền hình dành cho phụ nữ và gia đình – Channel B – HTVC+ (kênh số 15) trên hệ thống cáp HTVC...