Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Chế độ thưởng
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Content Creation (70%)
Brainstorm with internal team to develop the concept, detailed content outlines, content direction, and strategies for effective contents;
Produce accurate, clear, and consistent communication messages to highlight our works/ campaigns via different communications channels (Facebook, Youtuve, Insta, Tiktok, Google, Websites, publications, etc.);
Provide creative ideas and content for communities such as daily/campaign/online events following direction plan and audience insight;
Ensure the accurate language for contents (including grammatical mistakes, copyright…);
Stay up to date with social media trends, tools, and best practices; implement new strategies to drive continuous improvement;
Writing, editing, and distributing content, including viral contents, video content, audio content, creative content, website content and other marketing material that communicates the campaign’s activities;
Coordinating with graphic designers/agencies; developing communication materials;
Contacting and coordinating with social media partners/ KOLs/ KOCs; Work from brief to final execution;
Establishing style guides that specify the writing style and tone needed to create engaging content;
Developing a solid understanding of the target audience through online and traditional market research;
2. Community Management, Reports & Analysis (20%)
Overseeing online media mining, ensuring all the inbox, comments, messages in control during the campaign;
Work closely with other teams to establish campaign objectives, complete tasks, identify and solve problems for contributing significantly to growth targets;
Support in moderating the influencer’s presence on all platforms (if any);
Track and report on social media insights (traffic, engagement, shares, conversion rates);
Analyze and evaluate the effectiveness of each content and campaign based on the channel’s data/audiences’ feedback;
3. Other Duties (10%)
Supporting in crisis management: detecting the early signs of crisis, identifying the problem areas, prepare a crisis management plan which works best during emergency situations, help the organization come out of tough times and also prepare it for the future;
Performs other tasks as assigned by the direct Manager/ CEO.
Yêu Cầu Công Việc
Highly proficient in writing, especially video content and storytelling skills;
Experience requirement: At least 2-3 years in social content creation in a professional capacity;
Compelling portfolio of work over a wide range of creative projects
Creative thinking and innovative approach to content creation;
Great team player who is open to constructive feedback;
Experience with AI-driven tools (e.g., ChatGPT) for content ideation and creation.
Deep understanding of current and emerging digital trends across all platforms.
Thorough knowledge of digital channels and creative opportunities.
Proficiency in content management systems and social media platforms.
Ability to work under pressure with a proactive, self-organizing approach.
High attention to detail and strong content planning skills.
Experience in the wellness industry or luxury F&B services is an advantage.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: 15 Tr - 20 Tr VND
Yan Media Group là tập đoàn truyền thông đa phương tiện giải trí đầu tiên và duy nhất của Việt Nam tập trung phát triển chuyên biệt các hình thức tổng hợp giải trí dành cho giới trẻ, được tích hợp thông qua tất cả các kênh truyền thông lớn bao gồm: TV (truyền hình), Digital (phương tiện trực tuyến), Event (tổ chức sự kiện); Production (sản xuất chương trình). Yan cung cấp nội dung chuyên biệt để phát sóng trên truyền hình và trên các kênh trực tuyến khác, đồng thời phát triển mạnh mẽ các kênh truyền thông chuyên về kích hoạt thương hiệu, các giải pháp di động và mạng xã hội. Tầm nhìn của Yan Media Group là trở thành tập đoàn giải trí truyền thông hàng đầu tại Việt Nam. Sau 06 năm hình thành và phát triển, Yan Media Group đã mạnh dạn mở rộng đối tượng phục vụ tới phụ nữ và gia đình. Với những thành công và kinh nghiệm trong việc chinh phục giới trẻ, Yan Media Group cũng sẽ áp dụng mô hình tích hợp công nghệ để tiếp cận đối tượng khán giả mới. Bước tiến đầu tiên chính là sự ra đời của kênh truyền hình dành cho phụ nữ và gia đình – Channel B – HTVC+ (kênh số 15) trên hệ thống cáp HTVC...