Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Role
- Responsible for leading execution of ITM calendar/ monthly trade activities at their location to maximize the awareness & productivity of Suntory PepsiCo’s brands at POPs
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Drive & Ensure effectiveness of execution (monitoring, tracking, payment):
- Implement all execution & manage budget of all ITM programs (owner of allocation down to Channel/ Distributor/ SS/ route, DCR..)
- Leading deployment all monthly activities to Sale frontline down to DCR level. (monthly DCR web-bex, monthly sale sup meeting….)
- Daily/ Weekly/ Monthly tracking, monitoring all monthly activities.
- Owner of all payment to customers/ distributors OTIF of all monthly trade activities.
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Got all feedback (Sale/ market) and Evaluation key programs to highlight bright spots & hot spots with clear learning & communication.
- Provide customer insight/ local competitor information to Trade Cat team & SDs.
- Ensure effectiveness in cross functional alignment activities; Efficiently work with other parties (external & internal)
- Align with Sale team & channel operation team to organize Trade events (Products launching; DCR or Customer conference)
- Other:
- Coaching their staffs to deliver assigned tasks OTIF.
- Other tasks assigned by their line manager
Skills And Experience
Functional expertise
- At least 04 years of work experience in Sales/ Marketing/ Trade Marketing, FMCG preferred.
- Trade Marketing knowledge and understanding of retailer/shopper behavior/insights.
- Analysis skill. Able to translate from data into insights.
- Good communication, influencing.
- Leadership, proactive and result-oriented.
Please also note that your profile will be kept confidential and only shortlisted candidates will be contacted.
Education
Được thành lập từ năm 2011, cho đến nay, CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN BAMBOO CAPITAL đã trở thành một trong những tập đoàn đa ngành hàng đầu Việt Nam với hơn 30 công ty thành viên và liên kết.
Trong bối cảnh nền kinh tế trong nước có những chuyển biến tích cực, Tập đoàn Bamboo Capital với vị thế một trong những công ty đầu tư đa ngành hàng đầu Việt Nam, bằng sự nhiệt huyết và kinh nghiệm đã và đang chủ động chuyển mình, vận dụng tiềm lực vốn có nhằm tăng cường sức hút, sẵn sàng gia nhập sự thay đổi của thị trường.
BCG định hướng trở thành một trong những đơn vị phát triển năng lượng tái tạo hàng đầu tại Việt Nam, đây là lĩnh vực đóng vai trò hạt nhân chiến lược trong tương lai trên cơ sở phát triển bền vững của các lĩnh vực trọng yếu khác: sản xuất - nông nghiệp, xây dựng - thương mại, cơ sở hạ tầng - bất động sản.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia bảo hiểm xã hội, bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,...
- Được hưởng Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe chuyên sâu của PVI (PVI Care).
Các hoạt động ngoại khóa
- Hội thao
- Văn nghệ
- Dã ngoại,…
Lịch sử thành lập
- Năm 2011, BCG được thành lập với 2 lĩnh vực hoạt động chính: dịch vụ ngân hàng đầu tư, tư vấn M&A, huy động vốn, cung cấp các giải pháp công nghệ thông tin và phát triển dự án.
- Năm 2012, mở rộng kinh doanh với việc bổ sung các mảng hoạt động: Thương mại, nông nghiệp và đầu tư M&A.
- Năm 2015, Trở thành một trong những công ty đa ngành với hơn 15 công ty thành viên và liên kết. Niêm yết trên sàn giao dịch chứng khoán thành phố Hồ Chí Minh (HSX).
- Năm 2019, Hợp nhất các danh mục đầu tư, tập trung vào 4 mảng hoạt động chính bao gồm:Sản xuất & Nông nghiệp, Phát triển hạ tầng & Bất động sản, Xây dựng & Thương mại, Năng lượng tái tạo.
- Năm 2022, Thiết lập hệ sinh thái Tập đoàn BCG với 3 mảng kinh doanh cốt lõi: Năng lượng tái tạo, Bất động sản, Dịch vụ tài chính; với các mảnh kinh doanh phụ trợ bao gồm xây dựng, sản xuất, quản lý vận hành bất động sản… nhằm đảm bảo sự phát triển mạnh mẽ của các mảng kinh doanh chiến lược, đồng thời tạo ra giá trị cộng hưởng tối đa cho toàn bộ hệ sinh thái.
- Tính đến hiện tại (2023), Tập đoàn đa ngành hàng đầu Việt Nam với hơn 60 công ty thành viên và liên kết. Chú trọng đầu tư vào mảng bất động sản, năng lượng tái tạo, xây dựng và đầu tư cơ sở hạ tầng.
Mission
Sứ mệnh của BCG là không ngừng xây dựng lòng tin và giá trị cho đối tác, khách hàng, cổ đông và cán bộ công nhân viên thông qua việc kết nối và hiện thực hóa thành công các cơ hội kinh doanh, dựa trên nền tảng kinh nghiệm, sự chuyên nghiệp, các mối quan hệ vững chắc và những hiểu biết sâu rộng về văn hóa địa phương cũng như quốc tế.
Review Tập đoàn Bamboo Capital
Môi trường thì mình thấy tốt lắm, lương thưởng đầy đủ (RW)
Công ty đang mất sự đoàn kết đội ngũ (RW)
Công ty xịn, môi trường tốt, nên vào học hỏi (RW)