Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Objectives:
Trade Marketing Manager is a critical role who will be responsible to translate marketing ideas into winning customer and shoppers’ actions; and create Impactful In-Store activations. Translate marketing objectives and knowledge of products, customers and shoppers into business opportunities in line with channel roles and strategies to maximize business growth and ROI.
- Bringing the category vision into life in the market via collaboration with Brand and Sales Teams
- Develop in-store strategies and tactics that motivate customers positively (both short and long term) and shoppers to buy
- Evaluates promotion effectiveness on account productivity, plans; implements and monitors trade activities, and promotion programs
- Provides merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable
- Collects and manages market intelligence for management decision making
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
- Engages third party agencies and distributors for the execution of the brand activities and management of assets
2. Key Accountabilities or Responsibilities:
Data Analytics
- Sell In and Sell Out consolidation and analysis of promotions and campaigns
- Recommend Key Actions and decision ready reports from drawn insights
Business Operations
- Co-lead the implementation of channel & category strategies developed by both Sales & Marketing consistent to the Category Vision
- Independently leads discussion of BPIs and Local promotions to Distributor Sales team.
- Leads the implementation and monitoring of Trade Promotion Effectiveness; to be able to draw insights for forward decision making
- Champions Co-packing process and execute on time and in full all promotions
- Execute planned sampling activities and capture potential insights for programs deployed
- Designs local translated POSMs by him/herself or with local third party agency
Merchandising
- Recommends merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable.
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
Retail Environment
- Collects and manages market intelligence for management decision making.
Yêu Cầu Công Việc
- 2 to 3 years’ experience in sales & distribution / channel management / field trade marketing
- Minimum 2 years sales experience
- Demonstrated strong planning capability
- Creative and strategic thinker with experience of third party agency needs, structure and process
- Understanding of online advertising ecosystem, social media, digital and mobile marketing
- Ability to be proactive: take initiative, think and deliver new solutions.
- Track record of pitching, setting up and delivering partnerships with key stakeholders
- High level of Project Management skills
- Superb written, visual and verbal presentation skills
- Proactive versus reactive thinker who maintains a positive attitude
- Ability to multi-task and efficiently manage time and priorities
- Ability to handle stress and remain calm and productive under unexpected pressures
- Product Marketing experience is a plus
- Good command of English.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Thời gian thử việc: 60 ngày
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Thứ Hai - Thứ Sáu
- Lương: Cạnh tranh
Với mạng lưới hàng ngàn điểm bán, sản phẩm UKG đã có mặt tại các hệ thống siêu thị, trung tâm thương mại, các cửa hàng truyền thống…trên 63 tỉnh thành Việt Nam. UKG bước đầu đã khẳng định được vị thế và chiếm được cảm tình của người tiêu dùng trên khắp cả nước. Trong tương lai, UKG chinh phục mục tiêu trở thành thương hiệu uy tín hàng đầu Đông Nam Á trong lĩnh vực đồ gia dụng, chăm sóc sức khỏe.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
- Chúng tôi hiểu rằng bạn, với tư cách là khách hàng, là người phát ngôn tốt nhất của chúng tôi. Do đó, chúng tôi tin rằng việc đảm bảo bạn hoàn toàn hài lòng với các sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi sẽ có ý nghĩa kinh doanh tốt. Kính chúc quý khách hàng và đối tác sức khỏe, thành công và hạnh phúc.