Responsibilities
To gather and elicit business requirements, collating and preparing data, performing analyses and making recommendations to assist the company / project(s) in developing business and improving operations.
- Perform requirements elicitation & analysis. Gather business and system requirements from clients.
- Assist Project Manager in project scoping, estimation & planning, and in managing project change requests.
- Effectively communicate and collaborate with a cross-functional development team. Work with the UX/UI team for design and screen mockups / wireframes.
- Write test scenarios for UAT. Support clients during the UAT phase.
- Serve as a liaison between stakeholders to ensure requirements are fully understood and are specified in detailed manner.
- Create system / feature requirements specifications, user story / backlog, business rules, and wireframe(s) for complex user stories.
- Develop documentation throughout the software development life cycle (SDLC).
Requirements
- Bachelor degree in IT / Computer Science or equivalent.
- At least 02 years of working experience in BA role (handling business requirements directly from business users). Excellent in written communication in English language.
- Knowledge of software development process, especially software requirement analysis.
- Experience in the process of testing and people training.
- Strong communication and interpersonal skills.
- Competent presentation and documentation skills.
- Good analytical and critical thinking.
- Growth mindset: embrace the challenge and learn.
- Willingness to listen, calm down, and patiently champion ideas to others.
Why you will love working here:
- Attractive remuneration package with multiple bonus schemes
- We have a fun, Silicon Valley style startup culture that values openness, fun and awesomeness.
- Attractive salary and annual salary reviews.
- Chances to become leaders of a startup culture.
- A fun, awesome working environment
- Proactive and international working environment.
- Exciting company activities.
Opportunities:
- Direct coaching from top management.
- Chances to work overseas based on the requests from clients.
- Chances to improve the technical skills during working with clients on new technology, exciting workshops and seminars.
Công ty cổ phần thương mại Việt Hồng, tiền thân là doanh nghiệp tư nhân Việt Hồng được thành lập và hoạt động từ năm 1991, hoạt động trong lĩnh vực: cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm thanh caocấp, khung nhôm cửa kính, hệ thống cửa tự động, tấm ốp hợp kim, tấm ốp nhôm Alucobond, cung cấp lắp đặt sản phẩm cửa cuốn San Yuan Hi!DOOR Đài Loan, cung cấp các linh phụ kiện cửa nhôm kính và cửa cuốn, sản xuất các sản phẩm kính hộp cách âm cách nhiệt trên dây chuyền hiện đại được nhập khẩu từ Châu Âu…, Công ty đã tham gia thi công và hoàn thành nhiều công trình xây dựng dân dụng, công nghiệp, hạ tầng kỹ thuật, …. trong phạm vi cả nước và đã được các đối tác đánh giá cao.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ BHXH, BHTN và BHYT theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Tập đoàn Việt Hồng thành lập vào ngày 15 tháng 3 năm 1993, tiền thân là Công ty TNHH Việt Hồng. Trong quá trình phát triển cùng nền kinh tế, Việt Hồng chính thức đổi tên thành Công ty Cổ phần Tập đoàn Việt Hồng (VHG JSC) vào năm 2021. Từ ngày đầu thành lập, VHG tiên phong trong lĩnh vực tiếp thị và phân phối thiết bị nhiếp ảnh, kỹ thuật số, và KODAK là thương hiệu độc quyền đầu tiên tại Việt Nam.
Mission
Đất nước ta đang trên đà phát triển, với những thành tựu to lớn về mọi mặt Kinh tế - Xã hội mở ra những vận hội mới. Việt hồng không ngừng vận động, tìm tòi mở ra những hướng đi mới. Từ doanh nghiệp chủ yếu hoạt động trong lĩnh vực cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm kính của các đối tác nước ngoài, Công ty đã mạnh dạn đầu tư nhập khẩu dây truyền sản xuất hiện đại từ Châu Âu chủ động sản xuất , đem lại doanh thu và lợi nhuận tăng trưởng cao …