Việc làm VIET HONG

Cập nhật 18/09/2024 20:33
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VIỆT HỒNG
Import - Export Supervisor
VIET HONG
29 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 28/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Lô số 19-4 Đường Số 11, KCN Quốc Tế Protrade, Xã An Tây, Thị Xã Bến Cát, Tỉnh Bình Dương, Việt Nam

Mô tả công việc

1. Job summary:

• Directly responsible and functionally report to Supply Chain Manager.

• Mainly in charge of all Import-Export activities, Direct material procurement

• Responsible for working with customer to ensure shipment arrangement

• Responsible for working with supplier to ensure Direct material procurement

• Responsible for working with third party service provider and the related relation to ensure the import/export handling.

2. Duties and Responsibilities:

a) Monitoring the exportation and importation of materials, FGs and others that include:

• Material’s contracts are signed on time prior to shipment departure.

• Shipping documents & customs clearance follow up with 3rd parties.

• Contact with shipping lines and get booking reservation.

• Collect and cross-check all traffic related invoices from Forwarders / suppliers and assure the invoices are in order before paying.

b) Order management:

• Sales Orders are signed on time prior to shipment departure.

• Co-ordinate with buyers to get shipping instruction.

• Issue Internal Stuffing Instructions.

• Co-ordinate with the related departments for shipment arrangement on time.

• Update customer’s shipment position and others.

• Inventory management to ensure no out-of-stock situation.

c) Executing the related purchasing activities to ensure the purchasing of necessary goods or service to ensure better quality at better cost in time.

• Sourcing and cost negotiation.

• PO creation and delivery schedule follow up.

• Contract preparation.

• Vendor management and performance evaluation.

• Bidding documentation.

• Communicate to relevant departments for coordination

d) Provide the following report on a daily/ weekly and monthly basis

• Annual Customs report

• PO/ SO report

• Import-Export shipment tracking file

• OTIF report

• Saving analysis report

• Other reports requested from time to time

• Other tasks are assigned by Line Manager

Yêu cầu công việc

Supply Chain Expertise: 3+ years in logistics and procurement, with strong knowledge of Vietnam's logistics environment, international import/export regulations, and supplier evaluation.

Leadership & Stakeholder Management: Proven experience leading teams, developing talent, and managing relationships with regulatory bodies, customers, and 3PL partners.

Analytical & Problem-Solving Skills: Skilled in data analysis, persuasive negotiation, and decision-making under pressure.

Technical Proficiency: Proficient in SAP, MS Office, and compliance processes with a basic understanding of accounting.

Communication & Collaboration: Effective communicator in English and Vietnamese, capable of engaging across all organizational levels.

Adaptability & Drive: Self-motivated, proactive, and capable of multitasking in dynamic environments.

EPE Company Experience: Advantageous background in Export Processing Enterprises (EPE).

Quyền lợi được hưởng

  • Salary: Competitive.
  • Special Benefits:
    • Premium Healthcare Insurance.
    • Participation in Social Insurance, Health Insurance, and Unemployment Insurance from the first probationary month.
    • 13th-month salary, annual bonus up to 2.5 months, and additional Union benefits.
    • Annual travel programs and company activities.
    • Dynamic working environment with opportunities for professional development in the leading European freeze-dried coffee manufacturing industry.
    • Opportunities to participate in internal and external training programs to enhance skills.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:

Công ty cổ phần thương mại Việt Hồng, tiền thân là doanh nghiệp tư nhân Việt Hồng được thành lập và hoạt động từ năm 1991, hoạt động trong lĩnh vực: cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm thanh caocấp, khung nhôm cửa kính, hệ thống cửa tự động, tấm ốp hợp kim, tấm ốp nhôm Alucobond, cung cấp lắp đặt sản phẩm cửa cuốn San Yuan Hi!DOOR Đài Loan, cung cấp các linh phụ kiện cửa nhôm kính và cửa cuốn, sản xuất các sản phẩm kính hộp cách âm cách nhiệt trên dây chuyền hiện đại được nhập khẩu từ Châu Âu…, Công ty đã tham gia thi công và hoàn thành nhiều công trình xây dựng dân dụng, công nghiệp, hạ tầng kỹ thuật, …. trong phạm vi cả nước và đã được các đối tác đánh giá cao.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng chế độ BHXH, BHTN và BHYT theo quy định 

Các hoạt động ngoại khóa

  • Team Building
  • Party
  • Du lịch hàng năm 

Lịch sử thành lập

  • Tập đoàn Việt Hồng thành lập vào ngày 15 tháng 3 năm 1993, tiền thân là Công ty TNHH Việt Hồng. Trong quá trình phát triển cùng nền kinh tế, Việt Hồng chính thức đổi tên thành Công ty Cổ phần Tập đoàn Việt Hồng (VHG JSC) vào năm 2021. Từ ngày đầu thành lập, VHG tiên phong trong lĩnh vực tiếp thị và phân phối thiết bị nhiếp ảnh, kỹ thuật số, và KODAK là thương hiệu độc quyền đầu tiên tại Việt Nam.

Mission

 Đất nước ta đang trên đà phát triển, với những thành tựu to lớn về mọi mặt Kinh tế - Xã hội mở ra những vận hội mới. Việt hồng không ngừng vận động, tìm tòi mở ra những hướng đi mới. Từ doanh nghiệp chủ yếu hoạt động trong lĩnh vực cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm kính của các đối tác nước ngoài, Công ty đã mạnh dạn đầu tư nhập khẩu dây truyền sản xuất hiện đại từ Châu Âu chủ động sản xuất , đem lại doanh thu và lợi nhuận tăng trưởng cao …

Những nghề phổ biến tại VIET HONG

Bạn làm việc tại VIET HONG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo VIET HONG

VIET HONG

Click để đánh giá