- Coordinate with 3PL (Third-Party Logistics) providers for truck bookings and track routes.
- Collaborate with suppliers to allocate pickup dates for inbound shipments, and ensure firmed orders are delivered in full, on time, and error-free.
- Work with the warehouse team to allocate inbound volume and ensure efficient storage.
- Resolve any issues related to inbound shipments, such as delays or discrepancies.
- Address document-related issues, including documentation discrepancies or missing information.
- Maintain effective communication with 3PL providers, suppliers, and warehouse personnel.
- Continuously improve processes to enhance efficiency and accuracy in logistics operations.
- Collaborate with cross-functional teams to optimize supply chain performance.
- Talk to Suppliers regularly. Maintain and develop good relationships with suppliers. Be the main point of contact for them. Identify potential concerns and issues.
- Actively coordinate with other teams to solve operational issues for Suppliers and drive customer satisfaction. Ensure that we can detect early and resolve any concerns from Suppliers related to SBS performance quickly and efficiently.
- Other projects & Ad-hoc requests from team lead.
- From 3-4 years of experience in procurement/ purchasing/ 3PL coordinator within multinational companies, specifically in the areas of retail, logistics, or warehouses.
- Proficiency in 3PL coordination, transportation management, and supplier & warehouse collaboration.
- Strong attention to detail.
- Mindset focused on continuous improvement.
- Bachelor's degree in Supply Chain Management, Economics/Business, or Foreign Trade.
- Demonstrated skills in stakeholder management and problem-solving.
- Excellent presentation and storytelling skills.
- Exceptional interpersonal skills, including the ability to communicate and manage internal stakeholders and establish relationships with clients.
- Fluent in both written and spoken English.
- Familiarity with reporting and managing processes.
- Proficiency in using MS Office and Google Sheets.
- Positive attitude and adaptability to changes.
- Comfortable and enjoy working with people.
Thành lập ngày 29-01-2003. Trải qua 18 năm xây dựng và phát triển đến nay, CJSC cùng với các đơn vị thành viên đã trở thành một doanh nghiệp lớn mạnh với các chức năng chính là: Tổng thầu (Tư vấn thiết kế; Thi công xây dựng các công trình công nghiệp). Với đội ngũ cán bộ, kỹ sư, chuyên gia, công nhân viên giàu kinh nghiệm và luôn tận tâm, tận lực trong công việc CJSC đã tích luỹ được rất nhiều kinh nghiệm qua việc thiết kế, thi công hàng loạt các nhà máy tại các Khu công nghiệp thuộc nguồn vốn FDI ở Việt Nam. Chúng tôi luôn đáp ứng được tất cả các yêu cầu khắt khe, đa dạng của khách hàng và luôn được các Chủ đầu tư Nhật Bản, Hàn Quốc, Trung Quốc, Đài Loan, Malaysia đánh giá cao.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2003
Mission
Trong các lĩnh vực khác của nền kinh tế như sản xuất vật liệu xây dựng công nghệ cao, sản xuất nội thất xuất khẩu, đầu tư khai thác các dự án thương mại, khu nghỉ dưỡng, nhà hàng... các đơn vị thành viên trong hệ thống CJSC Group cũng luôn giữ vững truyền thống và tôn chỉ hoạt động để trở thành những doanh nghiệp tiên phong, phát triển bền vững trên các thị trường.