Mô tả công việc
• Assist in verifying debit notes from suppliers based on quotations to upload costs timely.
• Assist in verifying data input in the system with quotations and costs to ensure the accuracy of final bills.
• Support processing customers' billing accurately and within the requested time per their requirements and according to company policy.
• Prepare and send original debit notes and other required documents via email and other channels.
• Assist in managing the outstanding account receivables of customers by following up on the payment schedule and sending reminders for timely payments to customers.
• Respond to all customer inquiries and assist in handling customer complaints regarding debit notes.
• Assist in managing customer information by checking contracts to understand credit terms and other billing-related terms.
• Gain basic knowledge of how billing functions affect profit and loss (P&L).
• Follow up and urge suppliers to send cost reports on time.
• Assist in making payment requests to arrange supplier payments.
• Contribute ideas for billing improvements based on customer analysis and the current team situation.
• Perform other tasks as assigned by direct superiors.
Yêu cầu công việc
• Study fields such as Finance, Accounting, International Business, Logistics and Supply Chain Management, Business Administration, or related disciplines are preferred.
• Junior or Senior students are encouraged to apply.
► Required Skills/Abilities:
• Minimum commitment of 06 months required.
• Intermediate in English (mandatory), Japanese/Korean/Chinese should be an advantage.
• Ability to use Microsoft Office applications (Excel, Word, PowerPoint) or related software.
• Strong work ethic, accuracy, and strong attention to detail.
• Effective written and verbal communication skills in both internal & external organizations with various levels.
• Being proactive in solving related issues.
• Being able to work under high pressure.
• Open to receiving feedback and committed to continuous improvement.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Trọng tâm của CÔNG TY TNHH ANNAM GROUP là trở thành địa điểm và phân phối các sản phẩm thực phẩm, rượu vang, đồ uống và mỹ phẩm cao cấp, đồng thời chúng tôi hợp tác với các chuyên gia vận chuyển và phân phối hàng đầu tại Việt Nam, Campuchia, Lào, Myanmar cho ngành bán lẻ, dịch vụ thực phẩm.
Chính sách bảo hiểm
-
Tham gia BHXH, BHYT, BHTN sau thử việc theo quy định của luật lao động.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia hầu hết các hoạt động nội bộ của công ty.
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 09/04/2019
Mission
Tập đoàn Annam tập trung vào việc mang lại những sản phẩm và trải nghiệm chất lượng tốt nhất cho dân số đang phát triển, trẻ trung và đầy nhiệt huyết ở Đông Dương. Tất cả chỉ cần một trải nghiệm và chúng tôi sẽ chứng tỏ bản thân và bạn sẽ thấy lý do tại sao chúng tôi là công ty dẫn đầu về mọi khía cạnh phân phối thực phẩm và đồ uống trong khu vực!
Review ANNAM GROUP
Môi trường làm việc đầy thách thức và có nhiều thay đổi
Đầu bếp phòng chờ
Nơi tốt cho sự phát triển của bạn