Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Chubb Life là khối kinh doanh Bảo hiểm Nhân thọ (BHNT) toàn cầu của Tập đoàn Chubb. Tại Châu Á, Chubb Life đã thành lập các đơn vị thành viên với 100% vốn sở hữu tại Hong Kong SAR, Indonesia, Hàn Quốc, Myanmar, Đài Loan, Thái Lan, Việt Nam và một công ty liên doanh BHNT tại Trung Quốc.
Chubb Life Việt Nam bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam vào năm 2005 và thành lập Công ty TNHH Một thành viên Quản lý Quỹ Chubb Life (Chubb Life FMC) vào năm 2013. Để đáp ứng nhu cầu bảo vệ và an toàn tài chính cho đa dạng các nhóm khách hàng tại thị trường Việt Nam, Chubb Life Việt Nam cung cấp một danh mục các sản phẩm và dịch vụ về bảo hiểm nhân thọ, sức khỏe và đầu tư toàn diện thông qua mạng lưới văn phòng rộng khắp trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm chăm sóc sức khỏe Bảo Minh
- Được hưởng bảo hiểm xã hội theo quy định của Luật
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 04/05/2005, Được cấp phép thành lập và hoạt động để kinh doanh bảo hiểm nhân thọ tại Việt Nam.
- Năm 2005, Chủ tịch ACE Life toàn cầu nhận giấy phép thành lập và hoạt động của ACE Life.
- Năm 2012, Vượt qua mốc doanh thu nghìn tỷ đồng.
- Năm 2013, thành lập Công ty TNHH Một thành viên Quản lý Quỹ Chubb Life (Chubb Life FMC)
- Năm 2016, Đổi tên từ ACE Life thành Chubb Life Việt Nam – Thương hiệu Chubb Life chính thức được giới thiệu tại Việt Nam, sau thương vụ M&A lớn nhất lịch sử ngành bảo hiểm giữa Tập đoàn ACE và Chubb với giá trị 28,3 tỷ USD.
- Chubb Life Việt Nam là doanh nghiệp hiếm hoi đạt lợi nhuận chỉ sau 4 năm hoạt động và kinh doanh có lợi nhuận trong 13 năm liên tiếp. Năm 2021, tổng doanh thu phí bảo hiểm gốc của Chubb Life Việt Nam đạt 4.499 tỷ đồng, lợi nhuận trước thuế đạt 980 tỷ đồng.
- Chubb Life Việt Nam hiện nay có 61 văn phòng trên toàn quốc, bao gồm 1 trụ sở chính, 7 chi nhánh và 53 phòng giao dịch.
Mission
- Sứ mệnh của Chubb Life Việt Nam là bảo vệ hàng triệu khách hàng Việt.
Review Bảo hiểm Chubb Life Vietnam
Muốn phát triển ở đây thì phải theo sale các bác ạ. Công ty suốt ngày mở các lớp học. Lúc đầu tôi vào đây còn thấy bị lừa vì đăng tin tuyển dụng là có lương cứng qua 2 vòng phỏng vấn đỗ rồi mới biết không có lương hay trợ cấp như trong jd mà chỉ có thưởng theo kpi...(rv)
Apply HR Intern nhưng khi vào đều lái bạn qua làm sale, 10 người như 10 (này mình đã kiểm chứng với các bạn cùng vô 1 đợt).(rv)
Giao tiếp lịch sự , trang trọng , khiến cho sự lịch thiệp trong môi trường chuyên nghiệp của bạn cải thiện rõ rệt(rv)